21D26006 - Tipološka istraživanja u savremenoj lingvistici
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Tipološka istraživanja u savremenoj lingvistici | |||
| Akronim | 21D26006 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Student će se upoznati sa različitim vrstama tipoloških istraživanja u savremenoj lingvistici, kao i glavnim problemima i pristupima tim problemima u teoriji jezičke klasifikacije | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Nakon završetka kursa, studenti će biti sposobni da koristeći metode jezičke tipologije analiziraju jezičke podatke i povežu ih sa različitim kontekstima tipološke klasifikacije | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Teorijski modeli u strukturnoj klasifikacija jezika. Teorijski modeli u genetskoj klasifikaciji jezika. Teorijski modeli u funkcionalnoj klasifikaciji jezika.Teorijski modeli u arealnoj klasifikaciji jezika. Odlike prirodnih jezika: njihova sličnost i različitost. Teorijski pristupi jezičkim univerzalijama. Objašnjenja jezičkih univerzalija. Povezanost jezičkih porodica: file i makrofile. Mesto jezičkih izolata. Prirodni i veštački jezici. Savremeni kriterijumi klasifikacije jezika. Dometi tipoloških istraživanja. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbanja i zadaci iz nastavnih jedinica: Strukturna klasifikacija jezika. Genetska klasifikacija jezika. Funkcionalna klasifikacija jezika. Arealna klasifikacija jezika. Odlike prirodnih jezika: njihova sličnost i različitost. Pristupi jezičkim univerzalijama. Objašnjenja jezičkih univerzalija. Povezanost jezičkih porodica: file i makrofile. Mesto jezičkih izolata. Prirodni i veštački jezici. Savremeni kriterijumi klasifikacije jezika. Dometi tipoloških istraživanja. | |||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Primena interaktivne nastave uz korištenje savremenih tehničkih sredstava | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | ||||
