21M05291 - Tradicija prosvećenosti u srpskoj književnosti
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Tradicija prosvećenosti u srpskoj književnosti | |||
Akronim | 21M05291 | |||
Studijski program | Srpska književnost | |||
Modul | ||||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja o tradiciji prosvećenosti u srpskoj književnosti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljenost studenta da u delima srpske književnosti XVIII, XIX i XX veka prepozna elemente koji pripadaju tradiciji prosvećenosti i uoči na koji su se način ideje prosvećenosti menjale tokom vremena, u vezi sa opštijim društvenim promenama, kao i stilskim transformacijama srpske književnosti. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Studentima će biti predstavljeno kako je posle prvih pojava ideja prosvećenosti u srpskoj književnosti u delima Zaharija Orfelina i Jovana Rajića prosvećenost u delu Dositeja Obradovića dobila svoj zreo izraz, da bi potom kod brojnih pisaca prve polovine XIX veka ideje prosvećenosti bile preuzimane i preoblikovane na različite načine. Skeptički, pesimistički i ironijski odnos Jovana Sterije Popovića i Ljubomira Nenadovića prema idejama prosvećenosti označio je kraj dositejevske linije u srpskoj književnosti, ali se pojedini elementi tradicije prosvećenosti ipak pojavljuju i u kasnijem stvaranju, pa i tokom celog XX veka, sve do Radoslava Petkovića i Radovana Belog Markovića. | |||
Sadržaj praktične nastave | U okviru vežbanja studenti će istraživati elemente prosvećenosti u delima srpskih pisaca XIX i XX veka. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja nastavnika i samostalna istraživanja studenata, diskusija o zaključcima istraživanja. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |