21M05291 - Tradicija prosvećenosti u srpskoj književnosti
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Tradicija prosvećenosti u srpskoj književnosti | |||
| Akronim | 21M05291 | |||
| Studijski program | Srpska književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja o tradiciji prosvećenosti u srpskoj književnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljenost studenta da u delima srpske književnosti XVIII, XIX i XX veka prepozna elemente koji pripadaju tradiciji prosvećenosti i uoči na koji su se način ideje prosvećenosti menjale tokom vremena, u vezi sa opštijim društvenim promenama, kao i stilskim transformacijama srpske književnosti. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Studentima će biti predstavljeno kako je posle prvih pojava ideja prosvećenosti u srpskoj književnosti u delima Zaharija Orfelina i Jovana Rajića prosvećenost u delu Dositeja Obradovića dobila svoj zreo izraz, da bi potom kod brojnih pisaca prve polovine XIX veka ideje prosvećenosti bile preuzimane i preoblikovane na različite načine. Skeptički, pesimistički i ironijski odnos Jovana Sterije Popovića i Ljubomira Nenadovića prema idejama prosvećenosti označio je kraj dositejevske linije u srpskoj književnosti, ali se pojedini elementi tradicije prosvećenosti ipak pojavljuju i u kasnijem stvaranju, pa i tokom celog XX veka, sve do Radoslava Petkovića i Radovana Belog Markovića. | |||
| Sadržaj praktične nastave | U okviru vežbanja studenti će istraživati elemente prosvećenosti u delima srpskih pisaca XIX i XX veka. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja nastavnika i samostalna istraživanja studenata, diskusija o zaključcima istraživanja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
