Navigacija

Opis predmeta

21M09017 - Uvod u bilingvizam

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u bilingvizam
Akronim 21M09017
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je sticanje osnovnog razumevanja koncepta bilingvizma, kao i teorijskih i praktičnih aspekata dvojezičnosti. Studenti će se upoznati sa različitim definicijama bilingvizma, oblicima i tipovima dvojezičnosti, dvojezičnim obrazovanjem, strategijama u formiranju bilingvizma i velikim brojem studija slučaja.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Ishod predmeta je razvijanje sposobnosti studenata da analiziraju i razumeju fenomen bilingvizma iz različitih perspektiva. Studenti će biti u stanju da prepoznaju i objasne različite oblike i tipove bilingvizma, kao i da primene stečeno znanje u analizi stvarnih jezičkih situacija u obrazovanju, dvojezičnim sredinama, migrantskim i dvojezičnim porodicama. Osim toga, studenti će moći da primene stečeno znanje u analizi pojedinaca i njihovog jezičkog razvoja.
      Sadržaj predmeta
      Link ka stranici predmeta https://moodle.fil.bg.ac.rs/course/view.php?id=13182
      Link ka predavanjima Moodle: Uvod u bilingvizam
      Sadržaj teorijske nastave Definicija bilingvizma; klasifikacija bilingvizma; manjinski jezik; nasledni jezik; maternji jezik; povezanost jezika kod bilingvala; prednosti i nedostaci bilingvizma; strategije u formiranju bilingvizma; bilingvalno obrazovanje.
      Sadržaj praktične nastave Diskusija. Analiza studija slučaja. Prikupljanje i analiza podataka kroz grupni i samostalan rad.
      Literatura
      1. Bugarski, Ranko (2003). Jezici. Beograd: Čigoja štampa.
      2. Garcia, Ofelia (2009). Bilingual Education in the 21st Century: A Global Perspective. Wiley-Blackwell
      3. King, K.A., and Mackey, A. (2007). The bilingual edge: why, when and how to teach your child a second language. Harper Collins.
      4. Skutnab-Kangas, Tove (1991). Bilingvizam. Zavod za udžbenike i nastavna sredstva: Beograd.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja; diskusije; debate; individualni i grupni rad.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 50
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 50