Navigacija

Opis predmeta

21M15012 - Metodologija istraživanja u savremenoj hispanistici

Specifikacija predmeta
Naziv Metodologija istraživanja u savremenoj hispanistici
Akronim 21M15012
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Germanske studije: Zapadna i Severna Evropa, modul Iberijske studije, modul Italijanski jezik, književnost i kultura, modul Jezik i lingvistika, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta
      Ishodi učenja (stečena znanja) Opšti ishodi – Povećan nivo profesionalne kompetencije; osposobljenost studenata da naučno, stručno i kritički misle, govore i pišu, da uočavaju, proučavaju i istražuju pojave i procese u domenu hispanistike. Povećan stepen akademske i digitalne kompetencije. Specifični ishodi – Studenti mogu da prepoznaju, definišu i kritički analiziraju metode dostupnih istraživačkih projekata u domenu hispanistike. Umeju da identifikuju različite faze u istraživanju i procesu akademskog pisanja i da na teorijski zasnovan i kreativan način dođu do metodoloških rešenja za proučavanje pojava i procesa u hispanistici. Studenti mogu da realizuju istraživački projekat manjeg obima, uz mentorsku podršku.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Istraživanje kao forma naučne i stručne delatnosti. Različiti istraživački pristupi u domenu hispanistike: filološke, lingvističke, književne i kulturološke discipline. Istraživački pristupi i metode. Faze u istraživanju. Akademsko čitanje i pisanje. Interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u hispanistici.
      Sadržaj praktične nastave izrada kritičkog eseja i priprema plana izrade samostalnog istraživanja
      Literatura
      1. Filipović, J., A. Kuzmanović, M. Andrijević. 2002. Priručnik iz akademskog pisanja: Uputstva i sugestije za izradu seminarskih/ naučnih/ stručnih radova. Katedra za iberijske studije, Filološki fakultet, Univerzitet u Beogradu.
      2. Cassany, Daniel. 2001. Construir la escritura. Barcelona, Paidós.
      3. Filipović, Jelena. 2015. Transdisciplinary approach to language study. The complexity theory perspective. London: Palgrave Macmillan.
      4. Dernyei, Zoltán. 2007. Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative and mixed methodologies. Oxford University Press.
      5. Pešić, Tara, Jovana Milovanović (eds.) 2023. Research is back. Handbook on academic writing for students of humanities. Beograd: Produkcija Alumnija Filološkog fakulteta.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti 30
      Kolokvijumi
      Seminari 20