Навигација

Опис предмета

21М15012 - Методологија истраживања у савременој хиспанистици

Спецификација предмета
НазивМетодологија истраживања у савременој хиспанистици
Акроним21М15012
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Италијански језик, књижевност и култура, модул Језик и лингвистика, модул Комуникација, медији и култура, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметиманемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предмета
      Исходи учења (стечена знања)Општи исходи – Повећан ниво професионалне компетенције; оспособљеност студената да научно, стручно и критички мисле, говоре и пишу, да уочавају, проучавају и истражују појаве и процесе у домену хиспанистике. Повећан степен академске и дигиталне компетенције. Специфични исходи – Студенти могу да препознају, дефинишу и критички анализирају методе доступних истраживачких пројеката у домену хиспанистике. Умеју да идентификују различите фазе у истраживању и процесу академског писања и да на теоријски заснован и креативан начин дођу до методолошких решења за проучавање појава и процеса у хиспанистици. Студенти могу да реализују истраживачки пројекат мањег обима, уз менторску подршку.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеИстраживање као форма научне и стручне делатности. Различити истраживачки приступи у домену хиспанистике: филолошке, лингвистичке, књижевне и културолошке дисциплине. Истраживачки приступи и методе. Фазе у истраживању. Академско читање и писање. Интердисциплинарност и трансдисциплинарност у хиспанистици.
      Садржај практичне наставеизрада критичког есеја и припрема плана израде самосталног истраживања
      Литература
      1. Filipović, J., A. Kuzmanović, M. Andrijević. 2002. Priručnik iz akademskog pisanja: Uputstva i sugestije za izradu seminarskih/ naučnih/ stručnih radova. Katedra za iberijske studije, Filološki fakultet, Univerzitet u Beogradu.
      2. Cassany, Daniel. 2001. Construir la escritura. Barcelona, Paidós.
      3. Filipović, Jelena. 2015. Transdisciplinary approach to language study. The complexity theory perspective. London: Palgrave Macmillan.
      4. Dernyei, Zoltán. 2007. Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative and mixed methodologies. Oxford University Press.
      5. Pešić, Tara, Jovana Milovanović (eds.) 2023. Research is back. Handbook on academic writing for students of humanities. Beograd: Produkcija Alumnija Filološkog fakulteta.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти30
      Колоквијуми
      Семинари20