Navigacija

Opis predmeta

21M20007 - Uvod u klasičnu persijsku književnost

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u klasičnu persijsku književnost
Akronim 21M20007
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Upisana tekuća godina studija. Odrađene predispitne obaveze. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta • Sticanje osnovnog znanja o istoriji i razvoju klasične persijske književnosti • Upoznavanje sa klasičnom persijskom poezijom i prozom iz primarnih izvora • Razvijanje razumevanja retoričkih oruđa koja su se upotrebljavala u klasičnoj persijskoj književnosti.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Do kraja kursa se očekuje da se upoznaju sa glavnim razvojima u klasičnoj persijskoj književnosti; da se upoznaju sa glavnim književnim žanrovima u persijskoj poeziji i sa njihovim karakteristikama. Studenti koji polože ispit biće upoznati sa književnim radom veoma poznatih iranskih klasičnih pesnika poput Ferdusija, Atara, Hafeza, Sa'adija, Rumija i razviće veštine razumevanja konceptualnog okvira klasične persijske književnosti kroz njenu kulturnu i istorijsku pozadinu.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Pregled istorije i razvoja persijskog jezika, istorije književnosti, persijske književnosti pre islama, klasične persijske proze nasuprot poeziji, klasičnih persijskih književnih škola, veoma poznatih pesnika i njihovih remek-dela (od 10. do 14. veka), epova, sufijske poezije.
      Sadržaj praktične nastave Samostalno-istraživački rad.
      Literatura
      1. Selekcija tekstova iz oblasti iranistike.
      2. Morrison, G. ed. (1981) History of Persian Literature from the Beginning of the Islamic Period to the Present Day, Leiden, the Netherlands.
      3. J. T. P. De Bruijn. General Introduction to Persian Literature. London, New York, I.B. Tauris, 2008, 573 p. (A History of Persian Literature, general editor Ehsan Yarshater, vol. I)
      4. Browne, E. G. (1909). A Literary History of Persia. 4 vols. London: T. Fisher Unwin.
      5. Rypka, Jan. (1968).“Poets and Prose Writers of the Late Saljuq and Mongol Periods”. In The Cambridge History of Iran. Vol. 5: The Saljuq and Mongol Periods. Ed. by Boyle, J.A. Cambridge: Cambridge University Press.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja i diskusije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 50
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30