21M27003 - Biblioteka kroz vreme
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Biblioteka kroz vreme | |||
| Akronim | 21M27003 | |||
| Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet ima za cilj da ukaže na značaj istorijskih i komparativnih sagledavanja u razvoju biblioteka kao institucija obrazovanja, informisanja i kulture. Podrazumevajući da je najdublji smisao postojanja biblioteka – napredak zajednica, a poštujući i napor savremene bibliotečke zajednice da postane aktivna snaga razvoja društva, ovde ističemo društvene potrebe i društveno proklamovane vrednosti kao suštinski važan element korišćenja biblioteka. Najšire definisana uloga biblioteke – da povezuju ljude i zabeleženo znanje – direktno zavisi od strategijskih ciljeva koje jedno društvo sebi postavlja u domenu obrazovanja, informisanja i kulturnog razvoja svojih članova. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Master studenti razumeju međunarodni i nacionalni razvoj biblioteka u kontekstu društvenog, ekonomskog i političkog okruženja; shvataju značaj demokratičnosti odnosa u društvu kao preduslov razvoja biblioteka; ovladavaju znanjima u vezi sa tehnologijom pisanja i publikovanja koji određuju modele biblioteka; izgrađuju svoj odnos prema pisanom kulturnom nasleđu i kulturnoj baštini uopšte. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Biblioteke starog veka; manastirske, dvorske i vladarske biblioteke srednjeg veka; knjiga i biblioteke u Vizantiji; srednjovekovni evropski gradovi i tradicija pisanja; srednjovekovni univerziteti, nastava i distribucija znanja; humanizam kao ideal; učenost, knjiga i biblioteke u doba humanizma i renesanse; najznačajnije svetske biblioteke u razvojnom luku od 15. do 21. veka; elektronske i digitalne biblioteke; poslovi bibliotekara kroz vekove. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Odbrana seminarskih radova studenata. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
