21M27003 - Biblioteka kroz vreme
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Biblioteka kroz vreme | |||
Akronim | 21M27003 | |||
Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet ima za cilj da ukaže na značaj istorijskih i komparativnih sagledavanja u razvoju biblioteka kao institucija obrazovanja, informisanja i kulture. Podrazumevajući da je najdublji smisao postojanja biblioteka – napredak zajednica, a poštujući i napor savremene bibliotečke zajednice da postane aktivna snaga razvoja društva, ovde ističemo društvene potrebe i društveno proklamovane vrednosti kao suštinski važan element korišćenja biblioteka. Najšire definisana uloga biblioteke – da povezuju ljude i zabeleženo znanje – direktno zavisi od strategijskih ciljeva koje jedno društvo sebi postavlja u domenu obrazovanja, informisanja i kulturnog razvoja svojih članova. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Master studenti razumeju međunarodni i nacionalni razvoj biblioteka u kontekstu društvenog, ekonomskog i političkog okruženja; shvataju značaj demokratičnosti odnosa u društvu kao preduslov razvoja biblioteka; ovladavaju znanjima u vezi sa tehnologijom pisanja i publikovanja koji određuju modele biblioteka; izgrađuju svoj odnos prema pisanom kulturnom nasleđu i kulturnoj baštini uopšte. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Biblioteke starog veka; manastirske, dvorske i vladarske biblioteke srednjeg veka; knjiga i biblioteke u Vizantiji; srednjovekovni evropski gradovi i tradicija pisanja; srednjovekovni univerziteti, nastava i distribucija znanja; humanizam kao ideal; učenost, knjiga i biblioteke u doba humanizma i renesanse; najznačajnije svetske biblioteke u razvojnom luku od 15. do 21. veka; elektronske i digitalne biblioteke; poslovi bibliotekara kroz vekove. | |||
Sadržaj praktične nastave | Odbrana seminarskih radova studenata. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 40 |