1438334 - Савремени украјински језик П-4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик П-4 | |||
Акроним | 1438334 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе, Наставнички профил, Филолошки профил | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик П-3 (ниво А2.1), положен Савремени украјински језик П-2 (ниво А1.2) | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина те стицање језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа А2.2 | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да прошири основни лексички фонд, да научи нове граматичке облике и конструкције, као и правописна правила и адекватно их употребљава у говору и писању. Разуме кључне елементе јасних излагања и текстова на стандардном језику на познате теме у вези са сналажењем у граду, коришћењем градског превоза, одласком у биоскоп и позориште, географијом Украјине, највећим украјинским градовима, познатим Украјинцима итд. Сналази се у најчешће очекиваним комуникативним ситуацијама током путовања на говорно подручје датог језика. Може да састави једноставан кохерентан текст и да говори о темама које га се блиско дотичу. Способан је да преводи реченице и краће текстове на одговарајуће обрађене теме у оба смера. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Заменице – облици и употреба упитних, показних, одричних и неодређених заменица. Бројеви – промена и употреба основних и редних бројева. Неке специфичности промене глагола (глаголи са основом на сугласник, глаголи на –няти, глаголи типа почати, глагола на –діти, –почити, –дягнути/–дягти, сягнути/–сягти глагол стати). Глаголски придев и прилог. Глаголи кретања са префиксима. Основе украјинске синтаксе. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа (утврђивање градива пређеног на претходним курсевима, састављено и растављено писање речи), лексичка вежбања с вежбама превођења (значење и употреба речи и фраза из основног лексичког фонда, предлошко-падежних конструкција итд. кроз аудирање, читање и превођење једноставних текстова и дијалога), говорна вежбања са елементима лингвокултурологије (проширене теме из свакодневног живота: „Моја кућа“, „Саобраћај. Превозна средства“, „У граду“, „Географија Украјине“, „Украјинска национална симболика“, „Истакнути Украјинци“ итд.), граматичка вежбања (увежбавање градива пређеног на теоријским часовима). Употреба двојезичних речника. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз објашњења и конкретне примере, израда граматичких и лексичких вежбања на часу и код куће уз проверу на часу, аудирање, читање и превођење текстова из скрипата, вођење једноставне комуникације на украјинском језику међусобно и са наставником, интерактивна настава, самостално превођење реченица и краћих текстова. Упућивање на коришћење интернет и електронских извора. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 15 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари | 15 |