2115013 - Хиспанске културе 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Хиспанске културе 3 | |||
Акроним | 2115013 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Одслушани предмети Хиспанске културе 1 и Хиспанске културе 2. Позитивно оцењене предиспитне активности на предмету. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студенти ће боље разумети историјске прилике 16. и 17. века и повезати их са знањима стеченим на часовим језика и књижевности. Развијаће лични критички став који ће им омогућити да доносе сопствене закључке о историјској епохи, културном контексту и уметничким делима овог периода. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће научити да одређена дела, ауторе и догађаје посматрају кроз контекст тј. као део шире историјске и културне целине. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Дефинисање термина siglo de oro и културно-историјски контекст. Појам ренесансе. Рана и касна ренесанса. Историјски контекст ренесансе. Уједињење Шпаније у време Фернанда и Изабеле. Рађање идеје о једној држави, једном народу и једној вери. Владавина Карлоса I (Karla V). Успон колонијалне силе и интервенционизам „великих“ Хабзбурга. Европска верска реформација. Владавина Филипа II. Ратови у Низоземској. Рат против Енглеске. Опадање моћи и сиромашење Шпаније након смрти Филипа II. Шпанско друштво у 16. и 17. веку. Шпанска књижевност ренесансе и њен друштвени и историјски контекст. Дефиниција барока. Културни изолационизам и цензура. Питање предестинације и слободне воље. Егзистенцијалне дихотомије: живот и смрт, сан и јава. Песимизам 17. века изазван опадањем моћи шпанске државе. Шпанска књижевност барока и њен друштвени и историјски контекст. Уметност шпанског „златног доба“: сликарство, архитектура, музика. | |||
Садржај практичне наставе | - | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, експозеи, расправе, аудио-визуелни материјали. Самосталан рад, учење уз помоћ компјутера. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 30 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |