2115013 - Hispanske kulture 3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Hispanske kulture 3 | |||
Akronim | 2115013 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušani predmeti Hispanske kulture 1 i Hispanske kulture 2. Pozitivno ocenjene predispitne aktivnosti na predmetu. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti će bolje razumeti istorijske prilike 16. i 17. veka i povezati ih sa znanjima stečenim na časovim jezika i književnosti. Razvijaće lični kritički stav koji će im omogućiti da donose sopstvene zaključke o istorijskoj epohi, kulturnom kontekstu i umetničkim delima ovog perioda. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će naučiti da određena dela, autore i događaje posmatraju kroz kontekst tj. kao deo šire istorijske i kulturne celine. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Definisanje termina siglo de oro i kulturno-istorijski kontekst. Pojam renesanse. Rana i kasna renesansa. Istorijski kontekst renesanse. Ujedinjenje Španije u vreme Fernanda i Izabele. Rađanje ideje o jednoj državi, jednom narodu i jednoj veri. Vladavina Karlosa I (Karla V). Uspon kolonijalne sile i intervencionizam „velikih“ Habzburga. Evropska verska reformacija. Vladavina Filipa II. Ratovi u Nizozemskoj. Rat protiv Engleske. Opadanje moći i siromašenje Španije nakon smrti Filipa II. Špansko društvo u 16. i 17. veku. Španska književnost renesanse i njen društveni i istorijski kontekst. Definicija baroka. Kulturni izolacionizam i cenzura. Pitanje predestinacije i slobodne volje. Egzistencijalne dihotomije: život i smrt, san i java. Pesimizam 17. veka izazvan opadanjem moći španske države. Španska književnost baroka i njen društveni i istorijski kontekst. Umetnost španskog „zlatnog doba“: slikarstvo, arhitektura, muzika. | |||
Sadržaj praktične nastave | - | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, diskusije, ekspozei, rasprave, audio-vizuelni materijali. Samostalan rad, učenje uz pomoć kompjutera. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | 30 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |