2115064 - Увод у рецепцију Сервантеса у Србији
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у рецепцију Сервантеса у Србији | |||
Акроним | 2115064 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписана трећа, односно четврта година студија. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са главним обележјима присуства Мигела де Сервантеса у српској књижевности и култури, у периоду 18-21. век, на три поља (превођење, деловање на домаће књижевно стваралаштво и књижевна критика). Разумевање, кроз теоријска предавања и анализу дела, на каквим основама почива та рецепција, који су елементи Сервантесовог стваралаштва усвајани у новој српској књижевности и које су облике попримали кроз време. Развијање способности за сагледавање Сервантеса у контексту српске књижевне и културне баштине. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче релевантна сазнања о присуству и деловању најзначајнијег шпанског писца и његовог „Дон Кихота“ у српској књижевности, у дијахронији и синхронији, теоријски и практично. Усваја информације о обележјима рецепције овог дела на пољу преводилаштва, фикционалне књижевности и књижевне критике код српских аутора. Оспособљава се да уочи и препозна специфична обележја српског примања Сервантесове уметности и да закључи како се кроз њих преламају национални менталитет, одлике културе и историјског развоја. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Aesthetics of reception; the concept of reception. Translation of the works of Cervantes in Serbia. "Don Quixote". Translation in fragments and adaptations (19th century). Activity of Đorđe Popović - Daničar. Integral translation of "Don Quixote" by Đorđe Popović - Daničar. Translation by Duško Vrtunski. Translation by Aleksandra Mančić. Adaptations of "Don Quixote" for children. Influence and impact on Serbian literature: the novel (18th and 19th centuries: Dositej, Sterija, Ignjatović, etc.). | |||
Садржај практичне наставе | Ђорђе Поповић о Дон Кихоту и свом раду - забелешке, коментари, предговори (читање и анализа одломака). Преводи Кихота Ђорђа Поповића – поређење три верзије (1856-7, 1882, 1895-6). Компарација превода Ђорђа Поповића, Душка Вртунског и Александре Манчић, на примеру истих одабраних одломака. Кихотске теме, мотиви, ликови, епизоде и слике, елементи Сервантесовог приповедачког поступка и њихова креативна транспозиција у делима српских писаца (читање и анализа одломака). Роман: Доситеј, Стерија, Игњатовић, Смиљанић, Дамјановић. Приповетка и новела: Сремац, Андрић. Преображаји Дон Кихота у одабраним песмама српских аутора. Читање и тумачење релевантних критичких судова о Сервантесу и „Дон Кихоту“ у 19. веку. Читање и тумачење релевантних критичких судова о Сервантесу и „Дон Кихоту“ у 20. и 21. веку. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми као и самосталан рад (претраживање интернета и библиотечких каталога). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |