2125025 - Албански језик 5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Албански језик 5 | |||
Акроним | 2125025 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Албански језик 4 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање студената са основним начелима албанске лингвистике. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент се припрема за примену стечених знања у различитим областима синтаксе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Синтакса као научна дисциплина. Синтаксичке везе. Граматичност, прихватљивост, језичка компетенција и језичка перформанса. 2. Компоненте фразе (синтагме). Семантички односи и приказ структура фраза у синтагмама. 3. Реченица. Шта је то? Значење и дефиниција. Средства повезивања речи у синтагмама и реченицама. 4. Врсте синтаксичких веза у реченицама. Класификација реченица. 5. Реченични чланови. Врсте реченица према значењу. 6. Исказне реченице. Исказно-узвичне; вежбања. 7. Жељене, узвичне и упитне реченице; вeжбања. 8. Главни реченични чланови: субјекат и предикат. 9. Субјекат изражен именицом и заменицом; вежбања. 10. Субјекат изражен поимениченим врстама речи и синтагмом; вежбања. 11. Предикат изражен глаголом, прости глаголски предикат. 12. Предикат изражен неким глаголским начином; глагол kam + инфинитив и глагол jam + герундив; вежбања. 13. Предикат изражен безличним глаголским облицима и сложеним глаголским облицима; вежбања. 14. Сложени глаголски предикат, други део предиката изражен глаголом у коњунктиву и једним безличним обликом; вежбања 15. Сложени глаголски предикат, други део предиката изражен глаголском именицом средњег рода и два глагола у конјунктиву; вежбања. | |||
Садржај практичне наставе | Рекапитулација усвојених теоријских знања током предавања; вежбања. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивна предавања са активним учешћем студената и перманентно развијање дискусије. 2.Вежбе које се састоје у концизном обнављању основних појмова. Активан, проблемски оријентисан, аналитички и критички приступ аутентичном језичком материјалу. 3. Усмено излагање студената. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |