2125031 - Савремени албански језик 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени албански језик 1 | |||
Акроним | 2125031 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Овладавање језичким вештинама разумевања, говорења, писања и репродукције на албанском језику. Овладавање нивоом А1. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити у стању да разумеју и препричавају лакше текстове који су прописани програмом, разумеју и активно учествују у дискурсима који одговарају нивоу А1. Биће у стању да разумеју познате речи и фразе, да описују себе, своју породицу и непосредну околину; Да воде једноставан разговор, постављају питања и одговарају на једноставнија питања која се односе на свакодневни живот и ситуације (на улици, у продавници, у соби, на аутобуској станици, на одмору итд.). Моћи ће да попуне формуларе са личним подацима, да напишу краћи текст који се односи на задати текст који су прочитали. Савладаће основне, редне и збирне бројеве; називе боја, биће у стању да говоре о карактеристикама годишњих доба, да опишу простор у коме живе итд. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основни поздрави. Употреба глагола jam (бити) и kam (имати). Постављање питања. Потврдни и одрични одговори. Употреба речце po и jo. Представљање. Ко је ово? Шта је ово? (постављање питања за жива бића и ствари). Сат, недеља, месец.Колико има сати?. Годишња доба. У школи. На часу. У продавници. У продавници воћа и поврћа. Моја кућа. Где живим, шта имам у стану (просторије у стану, делови намештаја). Телефонски разговор (уобичајне фразе током дискурса везаног за телефонски разговор, отварање и затварање дискурса). У посети другу. Делови тела (глава-делови главе, труп и удови). Код лекара. Шта ме боли (фразе). Доручак, ручак, вечера (шта једемо и пијемо, јела која волим и не волим да једем). На игралишту. У ресторану (како се понашамо и шта поручујемо). У мензи. У посети болесном другу. Боје (спектар боја, светле и тамне боје). Бројеви (основни, редни и збирни). Како изгледам (описивање). Националност, земља из које неко потиче и језик којим говори (постављање питања). Чланови моје породице. Разгледница са одмора. Гардероба (обућа и одећа). Где се налази (неко или нешто)? Вежбе поступно прате дидактичке јединице и наставни материјал који служи развијању језичке вештине усмене продукције (укључујући и способност интеракције), и вештине разумевања текстова различите природе кроз активности читања и слушања са провером разумевања. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава подразумева обраду већег броја текстова који су у складу са прописаним планом и програмом предмета који ће омогућити јасну евалуацију нивооа језичког знања. Вежбе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |