Навигација

Опис предмета

2125031 - Савремени албански језик 1

Спецификација предмета
НазивСавремени албански језик 1
Акроним2125031
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаОвладавање језичким вештинама разумевања, говорења, писања и репродукције на албанском језику. Овладавање нивоом А1.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити у стању да разумеју и препричавају лакше текстове који су прописани програмом, разумеју и активно учествују у дискурсима који одговарају нивоу А1. Биће у стању да разумеју познате речи и фразе, да описују себе, своју породицу и непосредну околину; Да воде једноставан разговор, постављају питања и одговарају на једноставнија питања која се односе на свакодневни живот и ситуације (на улици, у продавници, у соби, на аутобуској станици, на одмору итд.). Моћи ће да попуне формуларе са личним подацима, да напишу краћи текст који се односи на задати текст који су прочитали. Савладаће основне, редне и збирне бројеве; називе боја, биће у стању да говоре о карактеристикама годишњих доба, да опишу простор у коме живе итд.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОсновни поздрави. Употреба глагола jam (бити) и kam (имати). Постављање питања. Потврдни и одрични одговори. Употреба речце po и jo. Представљање. Ко је ово? Шта је ово? (постављање питања за жива бића и ствари). Сат, недеља, месец.Колико има сати?. Годишња доба. У школи. На часу. У продавници. У продавници воћа и поврћа. Моја кућа. Где живим, шта имам у стану (просторије у стану, делови намештаја). Телефонски разговор (уобичајне фразе током дискурса везаног за телефонски разговор, отварање и затварање дискурса). У посети другу. Делови тела (глава-делови главе, труп и удови). Код лекара. Шта ме боли (фразе). Доручак, ручак, вечера (шта једемо и пијемо, јела која волим и не волим да једем). На игралишту. У ресторану (како се понашамо и шта поручујемо). У мензи. У посети болесном другу. Боје (спектар боја, светле и тамне боје). Бројеви (основни, редни и збирни). Како изгледам (описивање). Националност, земља из које неко потиче и језик којим говори (постављање питања). Чланови моје породице. Разгледница са одмора. Гардероба (обућа и одећа). Где се налази (неко или нешто)? Вежбе поступно прате дидактичке јединице и наставни материјал који служи развијању језичке вештине усмене продукције (укључујући и способност интеракције), и вештине разумевања текстова различите природе кроз активности читања и слушања са провером разумевања.
      Садржај практичне наставеПрактична настава подразумева обраду већег броја текстова који су у складу са прописаним планом и програмом предмета који ће омогућити јасну евалуацију нивооа језичког знања. Вежбе.
      Литература
      1. Universiteti i Tiranës Fakulteti i Historisë dhe i Filologjisë, Departamenti i Gjuhës Shqipe (2016). Shqip.Al /Të mësojmë gjuhën shqipe (Libri i mësimeve A1). Tiranë.
      2. Mëniku, Linda, Campos, Héctor (2015). Colloquial Albanian The Complete Course for Beginners (2'nd Edition). Routledge, Taylor & Francis Group.
      3. Hamiti Ismail (2002). Tungjatjeta!, Kursi fillëstar nga gjuha shqipe, Shtëpia botuese "Sofja", Shkup.
      4. Bega H. Batjar, Bega B. Sokol (2007). Let's learn Albanian, Pegi, Tiranë.
      5. Radovicka, Lumni (2010). Të mësojmë së bashku gjuhën shqipe, Art Studio Disign, Tiranë.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      13
      Методе извођења наставеПредавања, вежбе.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит30
      Практична настава20Усмени испит20
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари