Navigacija

Opis predmeta

2125031 - Savremeni albanski jezik 1

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni albanski jezik 1
Akronim 2125031
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Ovladavanje jezičkim veštinama razumevanja, govorenja, pisanja i reprodukcije na albanskom jeziku. Ovladavanje nivoom A1.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će biti u stanju da razumeju i prepričavaju lakše tekstove koji su propisani programom, razumeju i aktivno učestvuju u diskursima koji odgovaraju nivou A1. Biće u stanju da razumeju poznate reči i fraze, da opisuju sebe, svoju porodicu i neposrednu okolinu; Da vode jednostavan razgovor, postavljaju pitanja i odgovaraju na jednostavnija pitanja koja se odnose na svakodnevni život i situacije (na ulici, u prodavnici, u sobi, na autobuskoj stanici, na odmoru itd.). Moći će da popune formulare sa ličnim podacima, da napišu kraći tekst koji se odnosi na zadati tekst koji su pročitali. Savladaće osnovne, redne i zbirne brojeve; nazive boja, biće u stanju da govore o karakteristikama godišnjih doba, da opišu prostor u kome žive itd.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Osnovni pozdravi. Upotreba glagola jam (biti) i kam (imati). Postavljanje pitanja. Potvrdni i odrični odgovori. Upotreba rečce po i jo. Predstavljanje. Ko je ovo? Šta je ovo? (postavljanje pitanja za živa bića i stvari). Sat, nedelja, mesec.Koliko ima sati?. Godišnja doba. U školi. Na času. U prodavnici. U prodavnici voća i povrća. Moja kuća. Gde živim, šta imam u stanu (prostorije u stanu, delovi nameštaja). Telefonski razgovor (uobičajne fraze tokom diskursa vezanog za telefonski razgovor, otvaranje i zatvaranje diskursa). U poseti drugu. Delovi tela (glava-delovi glave, trup i udovi). Kod lekara. Šta me boli (fraze). Doručak, ručak, večera (šta jedemo i pijemo, jela koja volim i ne volim da jedem). Na igralištu. U restoranu (kako se ponašamo i šta poručujemo). U menzi. U poseti bolesnom drugu. Boje (spektar boja, svetle i tamne boje). Brojevi (osnovni, redni i zbirni). Kako izgledam (opisivanje). Nacionalnost, zemlja iz koje neko potiče i jezik kojim govori (postavljanje pitanja). Članovi moje porodice. Razglednica sa odmora. Garderoba (obuća i odeća). Gde se nalazi (neko ili nešto)? Vežbe postupno prate didaktičke jedinice i nastavni materijal koji služi razvijanju jezičke veštine usmene produkcije (uključujući i sposobnost interakcije), i veštine razumevanja tekstova različite prirode kroz aktivnosti čitanja i slušanja sa proverom razumevanja.
      Sadržaj praktične nastave Praktična nastava podrazumeva obradu većeg broja tekstova koji su u skladu sa propisanim planom i programom predmeta koji će omogućiti jasnu evaluaciju nivooa jezičkog znanja. Vežbe.
      Literatura
      1. Universiteti i Tiranës Fakulteti i Historisë dhe i Filologjisë, Departamenti i Gjuhës Shqipe (2016). Shqip.Al /Të mësojmë gjuhën shqipe (Libri i mësimeve A1). Tiranë.
      2. Mëniku, Linda, Campos, Héctor (2015). Colloquial Albanian The Complete Course for Beginners (2'nd Edition). Routledge, Taylor & Francis Group.
      3. Hamiti Ismail (2002). Tungjatjeta!, Kursi fillëstar nga gjuha shqipe, Shtëpia botuese "Sofja", Shkup.
      4. Bega H. Batjar, Bega B. Sokol (2007). Let's learn Albanian, Pegi, Tiranë.
      5. Radovicka, Lumni (2010). Të mësojmë së bashku gjuhën shqipe, Art Studio Disign, Tiranë.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      1 3
      Metode izvođenja nastave Predavanja, vežbe.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 30
      Praktična nastava 20 Usmeni ispit 20
      Projekti
      Kolokvijumi 20
      Seminari