2125047 - Албанска књижевност 7
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Албанска књижевност 7 | |||
| Акроним | 2125047 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Албански језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Претходно положен испит из предмета Албанска књижевност 6 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Посебна пажња се посвећује зачетку књижевне самосвести и изражавању књижевног мишљења и албанске књижевне критике, књижевним појавама и преферирањима на Косову и Метохији, у Северној Македонији, Црној Гори. Упознавање студената са албанском књижевношћу, хронолошко упознавање са вредностима и разматрање развоја књижевног процеса. Посебан нагласак на овом курсу је на развоју прозе, па је циљ курса упознавање студената са зачецима прозе и најрепрезентативнијим прозним ауторима на Косову и Метохији. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти су на крају овог курса у стању да јасно уочавају и разликују прозне карактеристике сваког појединачног аутора који се налази у програму овог курса. Студенти стичу потребна знања о карактеристикама савремене албанске књижевности. У стању су да сагледају процес развоја ове фазе албанске књижевности и у једном ширем контексту. По завршетку курса студенти морају да познају и спроводе стечена знања: теоријске концепте, кључна знања о књижевним струјама, да анализирају књижевне догађаје на Косову и Метохији, у Северној Македонији и Црној Гори, да тумаче и вреднују (оцењују) разне текстове у смислу структуре, садржаја, уметничке и животне филозофије и др. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Албанска књижевност на Косову и Метохији; 2. Књижевност Албанаца на Косову и Метохији, у Северној Македонији и Црној Гори; 3. Рађање албанске прозе на Косову и Метохији; 4. Најрепрезентативнији аутори прве генерације прозних писаца; 5. Реџеп Ћосја (Rexhep Qosja) читање, анализа и тумачење прозе; 6. Антон Пашку (Anton Pashku), читање, анализа и тумачење прозе. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Интерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | 15 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
