Навигација

Опис предмета

2125047 - Албанска књижевност 7

Спецификација предмета
НазивАлбанска књижевност 7
Акроним2125047
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПретходно положен испит из предмета Албанска књижевност 6Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПосебна пажња се посвећује зачетку књижевне самосвести и изражавању књижевног мишљења и албанске књижевне критике, књижевним појавама и преферирањима на Косову и Метохији, у Северној Македонији, Црној Гори. Упознавање студената са албанском књижевношћу, хронолошко упознавање са вредностима и разматрање развоја књижевног процеса. Посебан нагласак на овом курсу је на развоју прозе, па је циљ курса упознавање студената са зачецима прозе и најрепрезентативнијим прозним ауторима на Косову и Метохији.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти су на крају овог курса у стању да јасно уочавају и разликују прозне карактеристике сваког појединачног аутора који се налази у програму овог курса. Студенти стичу потребна знања о карактеристикама савремене албанске књижевности. У стању су да сагледају процес развоја ове фазе албанске књижевности и у једном ширем контексту. По завршетку курса студенти морају да познају и спроводе стечена знања: теоријске концепте, кључна знања о књижевним струјама, да анализирају књижевне догађаје на Косову и Метохији, у Северној Македонији и Црној Гори, да тумаче и вреднују (оцењују) разне текстове у смислу структуре, садржаја, уметничке и животне филозофије и др.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Албанска књижевност на Косову и Метохији; 2. Књижевност Албанаца на Косову и Метохији, у Северној Македонији и Црној Гори; 3. Рађање албанске прозе на Косову и Метохији; 4. Најрепрезентативнији аутори прве генерације прозних писаца; 5. Реџеп Ћосја (Rexhep Qosja) читање, анализа и тумачење прозе; 6. Антон Пашку (Anton Pashku), читање, анализа и тумачење прозе.
      Садржај практичне наставеАнализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе.
      Литература
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит40
      Практична настава15Усмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари