2125047 - Albanska književnost 7
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Albanska književnost 7 | |||
Akronim | 2125047 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Prethodno položen ispit iz predmeta Albanska književnost 6 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Posebna pažnja se posvećuje začetku književne samosvesti i izražavanju književnog mišljenja i albanske književne kritike, književnim pojavama i preferiranjima na Kosovu i Metohiji, u Severnoj Makedoniji, Crnoj Gori. Upoznavanje studenata sa albanskom književnošću, hronološko upoznavanje sa vrednostima i razmatranje razvoja književnog procesa. Poseban naglasak na ovom kursu je na razvoju proze, pa je cilj kursa upoznavanje studenata sa začecima proze i najreprezentativnijim proznim autorima na Kosovu i Metohiji. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti su na kraju ovog kursa u stanju da jasno uočavaju i razlikuju prozne karakteristike svakog pojedinačnog autora koji se nalazi u programu ovog kursa. Studenti stiču potrebna znanja o karakteristikama savremene albanske književnosti. U stanju su da sagledaju proces razvoja ove faze albanske književnosti i u jednom širem kontekstu. Po završetku kursa studenti moraju da poznaju i sprovode stečena znanja: teorijske koncepte, ključna znanja o književnim strujama, da analiziraju književne događaje na Kosovu i Metohiji, u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori, da tumače i vrednuju (ocenjuju) razne tekstove u smislu strukture, sadržaja, umetničke i životne filozofije i dr. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | 1. Albanska književnost na Kosovu i Metohiji; 2. Književnost Albanaca na Kosovu i Metohiji, u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori; 3. Rađanje albanske proze na Kosovu i Metohiji; 4. Najreprezentativniji autori prve generacije proznih pisaca; 5. Redžep Ćosja (Rexhep Qosja) čitanje, analiza i tumačenje proze; 6. Anton Pašku (Anton Pashku), čitanje, analiza i tumačenje proze. | |||
Sadržaj praktične nastave | Analiza tekstova, dela (proznog, dramskog i poetskog stvaralaštva). Vežbe. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Interaktivna nastava kroz individualni i grupni rad, prezentacije i diskusije. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |