Navigacija

Opis predmeta

2125047 - Albanska književnost 7

Specifikacija predmeta
Naziv Albanska književnost 7
Akronim 2125047
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Prethodno položen ispit iz predmeta Albanska književnost 6 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Posebna pažnja se posvećuje začetku književne samosvesti i izražavanju književnog mišljenja i albanske književne kritike, književnim pojavama i preferiranjima na Kosovu i Metohiji, u Severnoj Makedoniji, Crnoj Gori. Upoznavanje studenata sa albanskom književnošću, hronološko upoznavanje sa vrednostima i razmatranje razvoja književnog procesa. Poseban naglasak na ovom kursu je na razvoju proze, pa je cilj kursa upoznavanje studenata sa začecima proze i najreprezentativnijim proznim autorima na Kosovu i Metohiji.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti su na kraju ovog kursa u stanju da jasno uočavaju i razlikuju prozne karakteristike svakog pojedinačnog autora koji se nalazi u programu ovog kursa. Studenti stiču potrebna znanja o karakteristikama savremene albanske književnosti. U stanju su da sagledaju proces razvoja ove faze albanske književnosti i u jednom širem kontekstu. Po završetku kursa studenti moraju da poznaju i sprovode stečena znanja: teorijske koncepte, ključna znanja o književnim strujama, da analiziraju književne događaje na Kosovu i Metohiji, u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori, da tumače i vrednuju (ocenjuju) razne tekstove u smislu strukture, sadržaja, umetničke i životne filozofije i dr.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave 1. Albanska književnost na Kosovu i Metohiji; 2. Književnost Albanaca na Kosovu i Metohiji, u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori; 3. Rađanje albanske proze na Kosovu i Metohiji; 4. Najreprezentativniji autori prve generacije proznih pisaca; 5. Redžep Ćosja (Rexhep Qosja) čitanje, analiza i tumačenje proze; 6. Anton Pašku (Anton Pashku), čitanje, analiza i tumačenje proze.
      Sadržaj praktične nastave Analiza tekstova, dela (proznog, dramskog i poetskog stvaralaštva). Vežbe.
      Literatura
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna nastava kroz individualni i grupni rad, prezentacije i diskusije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 15 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava 15 Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari