2138032 - Савремени украјински језик Г-2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик Г-2 | |||
Акроним | 2138032 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Украјински језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-1 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних језичких вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа А2. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да усаврши правилан изговор, постављен на претходном курсу, да савлада изговор сугласничких група, да усвоји и активира нове речи и изразе из основног лексичког фонда, да усвоји нове граматичке облике и конструкције и правилно их употребљава у говору и писању, разуме писани текст и исказе на теме из свакодневне комуникације – разуме целе реченице и чешће изразе, способан je за комуникацију везану за једноставне свакодневне ситуације које захтевају директну размену информација о познатим и уобичајеним активностима и темама. У стању је да на једноставан начин излаже и пише о себи, својој околини и питањима у домену непосредних потреба. Способан је да преводи реченице и краће текстове на одговарајуће обрађене теме у оба смера. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Граматика: именице, придеви, личне и присвојне заменице – остали падежни облици без изузетака (генитив, датив, акузатив једнине и множине), компарација придева; средства изражавања различитих значења (место, правац, време, објекат, адресат) – падежни облици, предлошко-падежне конструкције, прилози; основни бројеви од 1 до 1000, слагање броја са именицом; редни бројеви до 2000; глагол – специфичности промене појединих глагола, будуће време, глаголи кретања без префикса, рекција глагола из основног лексичког фонда; основе украјинске синтаксе, безличне конструкције. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа и фонетска вежбања (обнављање и усавршавање претходно стечених знања, писање и изговор консонантских група), лексичка вежбања с вежбама превођења (значење и употреба речи и фраза, предлошко-падежних конструкција, безличних конструкција, инфинитва итд. кроз аудирање, читање и превођење нешто сложенијих текстова и дијалога), говорна вежбања (основне теме из свакодневног живота, формуле етикеције, изглед, карактер, одећа, храна, дом, услови живота, продавница, ресторан, Украјина и Украјинци), граматичка вежбања (увежбавање градива пређеног на теоријским часовима). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз теоријска објашњења и конкретне примере, израда граматичких и лексичких вежбања на часу и код куће уз проверу на часу, аудирање, читање и превођење текстова из скрипата, вођење једноставне комуникације на украјинском језику међусобно и са наставником, интерактивна настава, самостално превођење реченица и краћих текстова. Упућивање на коришћење интернет и електронских извора. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 15 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари | 15 |