Навигација

Опис предмета

21Д00002 - Образовање и дигитална култура

Спецификација предмета
НазивОбразовање и дигитална култура
Акроним21Д00002
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПсихологија образовањаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаДубље разумевање кључних парадигми у проучавању односа између дигиталне технологије и образовања у контексту дигиталне културе. Критички поглед на улогу дигиталне технологије у савременом образовању и трансформацију процеса учења путем тренутно најмоћнијег културног оруђа.
      Исходи учења (стечена знања)Након завршеног предмета, очекује се да студенти: • разумеју различите парадигме у изучавању односа дигиталне технологије и учења/наставе • имају критичку свест о кључним концептима који проистичу из проучавања дигиталне културе у контексту образовања • познају актуелна емпиријска истраживања у области • критички анализирају различите педагошке иновације • анализирају сложене односе између дигиталне технологије, друштва и образовања • критички процењују предвиђања о будућности образовања
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Образовање и дигитална технологија: кључна питања и дебате 2. Карактеристике дигиталне културе (сајбер културе, културе заједница, алгоритамске културе) 3. Развој појма учење и реконцептуализација улоге дигиталне технологије у образовању 4. Образовање у 21. веку: фундаменталне промене? 5. Образовни потенцијали дигиталне технологије: различите парадигме (технолошки и биолошки детерминизам вс. морална паника) 6. Инкомпатибилности између традиционалног и дигиталног образовања 7. Нове студије писмености, нове писмености, вишеструка писменост 8. Дигитална писменост 9. Облици учења уз помоћ технологије (онлајн учење, комбиновано учење, „преокренута учионица”...). 10. Социјалне технологије у образовању 11. Виртуелна и проширена реалност (VR и AR) у образовању 12. Педагошка интеракција, улоге и активности наставника и ученика у новим окружењима за учење 13. Истраживања ефеката примене дигиталне технологије у образовању: преглед резултата истраживања (међународне евалуативне студије, мета-анализе), методе истраживања, изазови у истраживањима 14. Митови о дигиталном 15. Будућност образовања: критички осврт
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Bates, A.W. (2019). Teaching in a Digital Age – Second Edition. Vancouver, B.C.: Tony Bates Associates Ltd. Retrieved from https://pressbooks.bccampus.ca/teachinginadigitalagev2/
      2. Knox J. (2015) Critical Education and Digital Cultures. In: Peters M. (Еds). Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. Singapore: Springer
      3. Potter, Ј. & McDougall, Ј. (2017). Digital Media, Culture and Education: Theorising Third Space Literacies. New York: Palgrave Macmillan
      4. Rosenfeld, K. N. (2015). Digital Online Culture, Identity, and Schooling in the Twenty-First Century. New York: Palgrave Macmillan®
      5. Shah, P. (2023). AI and the Future of Education: Teaching in the Age of Artificial Intelligence. Jossey-Bass
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеГрупни рад, дебате, самостални истраживачки рад
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит20
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30