21Д00002 - Образовање и дигитална култура
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Образовање и дигитална култура | |||
Акроним | 21Д00002 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Психологија образовања | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Дубље разумевање кључних парадигми у проучавању односа између дигиталне технологије и образовања у контексту дигиталне културе. Критички поглед на улогу дигиталне технологије у савременом образовању и трансформацију процеса учења путем тренутно најмоћнијег културног оруђа. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након завршеног предмета, очекује се да студенти: • разумеју различите парадигме у изучавању односа дигиталне технологије и учења/наставе • имају критичку свест о кључним концептима који проистичу из проучавања дигиталне културе у контексту образовања • познају актуелна емпиријска истраживања у области • критички анализирају различите педагошке иновације • анализирају сложене односе између дигиталне технологије, друштва и образовања • критички процењују предвиђања о будућности образовања | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Образовање и дигитална технологија: кључна питања и дебате 2. Карактеристике дигиталне културе (сајбер културе, културе заједница, алгоритамске културе) 3. Развој појма учење и реконцептуализација улоге дигиталне технологије у образовању 4. Образовање у 21. веку: фундаменталне промене? 5. Образовни потенцијали дигиталне технологије: различите парадигме (технолошки и биолошки детерминизам вс. морална паника) 6. Инкомпатибилности између традиционалног и дигиталног образовања 7. Нове студије писмености, нове писмености, вишеструка писменост 8. Дигитална писменост 9. Облици учења уз помоћ технологије (онлајн учење, комбиновано учење, „преокренута учионица”...). 10. Социјалне технологије у образовању 11. Виртуелна и проширена реалност (VR и AR) у образовању 12. Педагошка интеракција, улоге и активности наставника и ученика у новим окружењима за учење 13. Истраживања ефеката примене дигиталне технологије у образовању: преглед резултата истраживања (међународне евалуативне студије, мета-анализе), методе истраживања, изазови у истраживањима 14. Митови о дигиталном 15. Будућност образовања: критички осврт | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | Групни рад, дебате, самостални истраживачки рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 20 | |
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |