21D00002 - Obrazovanje i digitalna kultura
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Obrazovanje i digitalna kultura | |||
| Akronim | 21D00002 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Psihologija obrazovanja | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Dublje razumevanje ključnih paradigmi u proučavanju odnosa između digitalne tehnologije i obrazovanja u kontekstu digitalne kulture. Kritički pogled na ulogu digitalne tehnologije u savremenom obrazovanju i transformaciju procesa učenja putem trenutno najmoćnijeg kulturnog oruđa. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Nakon završenog predmeta, očekuje se da studenti: • razumeju različite paradigme u izučavanju odnosa digitalne tehnologije i učenja/nastave • imaju kritičku svest o ključnim konceptima koji proističu iz proučavanja digitalne kulture u kontekstu obrazovanja • poznaju aktuelna empirijska istraživanja u oblasti • kritički analiziraju različite pedagoške inovacije • analiziraju složene odnose između digitalne tehnologije, društva i obrazovanja • kritički procenjuju predviđanja o budućnosti obrazovanja | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 1. Obrazovanje i digitalna tehnologija: ključna pitanja i debate 2. Karakteristike digitalne kulture (sajber kulture, kulture zajednica, algoritamske kulture) 3. Razvoj pojma učenje i rekonceptualizacija uloge digitalne tehnologije u obrazovanju 4. Obrazovanje u 21. veku: fundamentalne promene? 5. Obrazovni potencijali digitalne tehnologije: različite paradigme (tehnološki i biološki determinizam vs. moralna panika) 6. Inkompatibilnosti između tradicionalnog i digitalnog obrazovanja 7. Nove studije pismenosti, nove pismenosti, višestruka pismenost 8. Digitalna pismenost 9. Oblici učenja uz pomoć tehnologije (onlajn učenje, kombinovano učenje, „preokrenuta učionica”...). 10. Socijalne tehnologije u obrazovanju 11. Virtuelna i proširena realnost (VR i AR) u obrazovanju 12. Pedagoška interakcija, uloge i aktivnosti nastavnika i učenika u novim okruženjima za učenje 13. Istraživanja efekata primene digitalne tehnologije u obrazovanju: pregled rezultata istraživanja (međunarodne evaluativne studije, meta-analize), metode istraživanja, izazovi u istraživanjima 14. Mitovi o digitalnom 15. Budućnost obrazovanja: kritički osvrt | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Grupni rad, debate, samostalni istraživački rad | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 20 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
