Navigacija

Opis predmeta

21D00002 - Obrazovanje i digitalna kultura

Specifikacija predmeta
Naziv Obrazovanje i digitalna kultura
Akronim 21D00002
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Psihologija obrazovanja Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Dublje razumevanje ključnih paradigmi u proučavanju odnosa između digitalne tehnologije i obrazovanja u kontekstu digitalne kulture. Kritički pogled na ulogu digitalne tehnologije u savremenom obrazovanju i transformaciju procesa učenja putem trenutno najmoćnijeg kulturnog oruđa.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Nakon završenog predmeta, očekuje se da studenti: • razumeju različite paradigme u izučavanju odnosa digitalne tehnologije i učenja/nastave • imaju kritičku svest o ključnim konceptima koji proističu iz proučavanja digitalne kulture u kontekstu obrazovanja • poznaju aktuelna empirijska istraživanja u oblasti • kritički analiziraju različite pedagoške inovacije • analiziraju složene odnose između digitalne tehnologije, društva i obrazovanja • kritički procenjuju predviđanja o budućnosti obrazovanja
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave 1. Obrazovanje i digitalna tehnologija: ključna pitanja i debate 2. Karakteristike digitalne kulture (sajber kulture, kulture zajednica, algoritamske kulture) 3. Razvoj pojma učenje i rekonceptualizacija uloge digitalne tehnologije u obrazovanju 4. Obrazovanje u 21. veku: fundamentalne promene? 5. Obrazovni potencijali digitalne tehnologije: različite paradigme (tehnološki i biološki determinizam vs. moralna panika) 6. Inkompatibilnosti između tradicionalnog i digitalnog obrazovanja 7. Nove studije pismenosti, nove pismenosti, višestruka pismenost 8. Digitalna pismenost 9. Oblici učenja uz pomoć tehnologije (onlajn učenje, kombinovano učenje, „preokrenuta učionica”...). 10. Socijalne tehnologije u obrazovanju 11. Virtuelna i proširena realnost (VR i AR) u obrazovanju 12. Pedagoška interakcija, uloge i aktivnosti nastavnika i učenika u novim okruženjima za učenje 13. Istraživanja efekata primene digitalne tehnologije u obrazovanju: pregled rezultata istraživanja (međunarodne evaluativne studije, meta-analize), metode istraživanja, izazovi u istraživanjima 14. Mitovi o digitalnom 15. Budućnost obrazovanja: kritički osvrt
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Bates, A.W. (2019). Teaching in a Digital Age – Second Edition. Vancouver, B.C.: Tony Bates Associates Ltd. Retrieved from https://pressbooks.bccampus.ca/teachinginadigitalagev2/
      2. Knox J. (2015) Critical Education and Digital Cultures. In: Peters M. (Eds). Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. Singapore: Springer
      3. Potter, J. & McDougall, J. (2017). Digital Media, Culture and Education: Theorising Third Space Literacies. New York: Palgrave Macmillan
      4. Rosenfeld, K. N. (2015). Digital Online Culture, Identity, and Schooling in the Twenty-First Century. New York: Palgrave Macmillan®
      5. Shah, P. (2023). AI and the Future of Education: Teaching in the Age of Artificial Intelligence. Jossey-Bass
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave Grupni rad, debate, samostalni istraživački rad
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit 20
      Praktična nastava Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30