Назив | Шпанска драма и позоришна пракса у трајању |
---|
Акроним | 21Д15011 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик |
---|
Тип студија | докторске академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | Уписане докторске студије. | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са шпанском драмом и позоришном праксом, од њених почетака у средњем веку до савременог доба. Фокусирање на најзначајније драмске појаве (драмске врсте и подврсте, дела и ауторе, теме и ликове, поетике и праксу). Сагледавање разних облика позоришног живота (извођачи и остали позоришни професионалци, глумачке трупе, организација, публика) и позоришних догађаја (у окриљу цркве, на двору, у позоришним двориштима и здањима, на улицама и трговима). Уочавање специфично шпанских обележја - врста, жанрова, тема, ликова, аутора. Сагледавање шпанског доприноса европском културном наслеђу на пољу театра и његово компаративно вредновање. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Студенти упознају носећа обележја шпанске драме и позоришне праксе у њеном трајању од средњег века до савременог доба. Усвајају чињенице о репрезентативним делима, ауторима и појавама и оспособљацају се да их препознају и вреднују, како у шпанском, тако и у европском и светском контексту. Сазнају који су шпански драмски писци, када и како, реципирани у Србији. |
---|
Садржај теоријске наставе | Почеци позоришта на Иберијском полуострву у средњем веку, литургијска драма и остали облици. Juan del Encina, „отац шпанског позоришта“. Развој световног позоришта у ренесанси: Лопе де Руеда и „пасо"; Хил Висенте, фарсе и „аути". Códice de autos viejos и аутосакраментал. Шпанско национално позориште у XVII веку: позоришни живот у глумиштима под ведрим небом. Лопе де Вега и нова комедија. Мит о дон Хуану. Calderón, La vida es sueño. Критика барокног позоришта у XVIII веку. Традиционалистичко и популистичко позориште. Sainetes, tragedia, comedia. L. Fernández de Moratín. Романтизам и уношење националних елемената у драму. Duque de Rivas, José Zorilla, Hartzenbusch. Теорије реализма примењене у позоришту. José Echegaray. Drama burgués. Benavente, Unamuno, Gómez de la Serna, Valle-Inclán, García Lorca. Позориште после 1939. Позориште у егзилу. Алберти, Салинас, Макс Ауб. Teatro realista. Vallejo, Olmo. Експериментално позориште. Arrabal, Nieva. Независне позоришне трупе и најновије генерације драмских писаца. Хуан Мајорга. |
---|
Садржај практичне наставе | |
---|
- Ruiz Ramón, Francisco, Historia del teatro español. Madrid: Cátedra, 2000.
- Huerta Calvo, J. (dir.), Historia del teatro español. Madrid: Gredos, 2003, 2 vols.
- Pedraza, Felipe B., Rodríguez, Milagros, Manual de literatura española, vols. 1-8, 10, 14, Tafalla: Cénlit, 1984-1996
- Стојановић, Јасна, Шпанско позориште барока. Београд:Филолошки факултет, 2011.
- Centro de documentación teatral. www.teatro.es / Muzej pozorišne umetnosti Srbije https://mpus.org.rs/
|