Навигација

Опис предмета

21Д15011 - Шпанска драма и позоришна пракса у трајању

Спецификација предмета
НазивШпанска драма и позоришна пракса у трајању
Акроним21Д15011
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаУписане докторске студије.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са шпанском драмом и позоришном праксом, од њених почетака у средњем веку до савременог доба. Фокусирање на најзначајније драмске појаве (драмске врсте и подврсте, дела и ауторе, теме и ликове, поетике и праксу). Сагледавање разних облика позоришног живота (извођачи и остали позоришни професионалци, глумачке трупе, организација, публика) и позоришних догађаја (у окриљу цркве, на двору, у позоришним двориштима и здањима, на улицама и трговима). Уочавање специфично шпанских обележја - врста, жанрова, тема, ликова, аутора. Сагледавање шпанског доприноса европском културном наслеђу на пољу театра и његово компаративно вредновање.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти упознају носећа обележја шпанске драме и позоришне праксе у њеном трајању од средњег века до савременог доба. Усвајају чињенице о репрезентативним делима, ауторима и појавама и оспособљацају се да их препознају и вреднују, како у шпанском, тако и у европском и светском контексту. Сазнају који су шпански драмски писци, када и како, реципирани у Србији.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПочеци позоришта на Иберијском полуострву у средњем веку, литургијска драма и остали облици. Juan del Encina, „отац шпанског позоришта“. Развој световног позоришта у ренесанси: Лопе де Руеда и „пасо"; Хил Висенте, фарсе и „аути". Códice de autos viejos и аутосакраментал. Шпанско национално позориште у XVII веку: позоришни живот у глумиштима под ведрим небом. Лопе де Вега и нова комедија. Мит о дон Хуану. Calderón, La vida es sueño. Критика барокног позоришта у XVIII веку. Традиционалистичко и популистичко позориште. Sainetes, tragedia, comedia. L. Fernández de Moratín. Романтизам и уношење националних елемената у драму. Duque de Rivas, José Zorilla, Hartzenbusch. Теорије реализма примењене у позоришту. José Echegaray. Drama burgués. Benavente, Unamuno, Gómez de la Serna, Valle-Inclán, García Lorca. Позориште после 1939. Позориште у егзилу. Алберти, Салинас, Макс Ауб. Teatro realista. Vallejo, Olmo. Експериментално позориште. Arrabal, Nieva. Независне позоришне трупе и најновије генерације драмских писаца. Хуан Мајорга.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Ruiz Ramón, Francisco, Historia del teatro español. Madrid: Cátedra, 2000.
      2. Huerta Calvo, J. (dir.), Historia del teatro español. Madrid: Gredos, 2003, 2 vols.
      3. Pedraza, Felipe B., Rodríguez, Milagros, Manual de literatura española, vols. 1-8, 10, 14, Tafalla: Cénlit, 1984-1996
      4. Стојановић, Јасна, Шпанско позориште барока. Београд:Филолошки факултет, 2011.
      5. Centro de documentación teatral. www.teatro.es / Muzej pozorišne umetnosti Srbije https://mpus.org.rs/
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеПредавања, читање и анализа текстова, писање есеја, презентације, учење и истраживање на интернету, учење преко платформе Moodle.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит60
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари40