Navigacija

Opis predmeta

21D15011 - Španska drama i pozorišna praksa u trajanju

Specifikacija predmeta
Naziv Španska drama i pozorišna praksa u trajanju
Akronim 21D15011
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Upisane doktorske studije. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa španskom dramom i pozorišnom praksom, od njenih početaka u srednjem veku do savremenog doba. Fokusiranje na najznačajnije dramske pojave (dramske vrste i podvrste, dela i autore, teme i likove, poetike i praksu). Sagledavanje raznih oblika pozorišnog života (izvođači i ostali pozorišni profesionalci, glumačke trupe, organizacija, publika) i pozorišnih događaja (u okrilju crkve, na dvoru, u pozorišnim dvorištima i zdanjima, na ulicama i trgovima). Uočavanje specifično španskih obeležja - vrsta, žanrova, tema, likova, autora. Sagledavanje španskog doprinosa evropskom kulturnom nasleđu na polju teatra i njegovo komparativno vrednovanje.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti upoznaju noseća obeležja španske drame i pozorišne prakse u njenom trajanju od srednjeg veka do savremenog doba. Usvajaju činjenice o reprezentativnim delima, autorima i pojavama i osposobljacaju se da ih prepoznaju i vrednuju, kako u španskom, tako i u evropskom i svetskom kontekstu. Saznaju koji su španski dramski pisci, kada i kako, recipirani u Srbiji.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Počeci pozorišta na Iberijskom poluostrvu u srednjem veku, liturgijska drama i ostali oblici. Juan del Encina, „otac španskog pozorišta“. Razvoj svetovnog pozorišta u renesansi: Lope de Rueda i „paso"; Hil Visente, farse i „auti". Códice de autos viejos i autosakramental. Špansko nacionalno pozorište u XVII veku: pozorišni život u glumištima pod vedrim nebom. Lope de Vega i nova komedija. Mit o don Huanu. Calderón, La vida es sueño. Kritika baroknog pozorišta u XVIII veku. Tradicionalističko i populističko pozorište. Sainetes, tragedia, comedia. L. Fernández de Moratín. Romantizam i unošenje nacionalnih elemenata u dramu. Duque de Rivas, José Zorilla, Hartzenbusch. Teorije realizma primenjene u pozorištu. José Echegaray. Drama burgués. Benavente, Unamuno, Gómez de la Serna, Valle-Inclán, García Lorca. Pozorište posle 1939. Pozorište u egzilu. Alberti, Salinas, Maks Aub. Teatro realista. Vallejo, Olmo. Eksperimentalno pozorište. Arrabal, Nieva. Nezavisne pozorišne trupe i najnovije generacije dramskih pisaca. Huan Majorga.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Ruiz Ramón, Francisco, Historia del teatro español. Madrid: Cátedra, 2000.
      2. Huerta Calvo, J. (dir.), Historia del teatro español. Madrid: Gredos, 2003, 2 vols.
      3. Pedraza, Felipe B., Rodríguez, Milagros, Manual de literatura española, vols. 1-8, 10, 14, Tafalla: Cénlit, 1984-1996
      4. Stojanović, Jasna, Špansko pozorište baroka. Beograd:Filološki fakultet, 2011.
      5. Centro de documentación teatral. www.teatro.es / Muzej pozorišne umetnosti Srbije https://mpus.org.rs/
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave Predavanja, čitanje i analiza tekstova, pisanje eseja, prezentacije, učenje i istraživanje na internetu, učenje preko platforme Moodle.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 60
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 40