21М00001 - Вредновање у образовању
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Вредновање у образовању | |||
Акроним | 21М00001 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Педагошка психологија | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са приступима и моделима вредновања квалитета образовног система, образовних процеса и исхода. Разумевање смисла вредновања у образовању, критичка анализа различитих облика вредновања (снаге и ограничења) и повезаности са квалитетом наставног процеса и образовним постигнућима ученика. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити у стању да: - разумеју приступе и моделе вредновања на различитим нивоима образовног система (систем у целини, образовно-васпитна установа, наставници, ученици и родитељи) - разумеју и критички сагледају критеријуме за екстерну евалуацију и самовредновање образовно-васпитне установе, укључујући и процену дигиталне зрелости - израде сценарио за час и процене квалитет часа у традиционалном и онлајн окружењу за учење - примене различите методе у оцењивању образовних постигнућа ученика (традиционално и аутентично оцењивање), формулишу повратне информације и практичне препоруке - процене квалитет образовних ресурса (штампаних и дигиталних) | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Вредновање у образовању: концептуални оквир Приступи и модели вредновања у образовању Индикатори квалитета образовног система Међународне и националне евалуативне студије образовних постигнућа ученика Екстерно вредновање школе и самовредновање Стандарди професионалних компетенција наставника Дизајнирање наставе: израда сценарија за час Вредновање квалитета часа Образовни исходи и стандарди Приступи у процењивању образовних постигнућа ученика Израда и провера теста знања Аутентично процењивање образовних постигнућа ученика Вредновање квалитета уџбеника (штампаних и дигиталних) Критичко сагледавање различитих приступа вредновању образовних процеса и исхода | |||
Садржај практичне наставе | Израда теста знања и сценарија часа | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивна настава, вођене дискусије и дебате, индивидуални и групни страживачки радови (израда сценарија за час, посматрање и вредновање квалитета часа). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 20 | |||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |