Навигација

Опис предмета

21М00001 - Вредновање у образовању

Спецификација предмета
НазивВредновање у образовању
Акроним21М00001
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаПедагошка психологијаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са приступима и моделима вредновања квалитета образовног система, образовних процеса и исхода. Разумевање смисла вредновања у образовању, критичка анализа различитих облика вредновања (снаге и ограничења) и повезаности са квалитетом наставног процеса и образовним постигнућима ученика.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити у стању да: - разумеју приступе и моделе вредновања на различитим нивоима образовног система (систем у целини, образовно-васпитна установа, наставници, ученици и родитељи) - разумеју и критички сагледају критеријуме за екстерну евалуацију и самовредновање образовно-васпитне установе, укључујући и процену дигиталне зрелости - израде сценарио за час и процене квалитет часа у традиционалном и онлајн окружењу за учење - примене различите методе у оцењивању образовних постигнућа ученика (традиционално и аутентично оцењивање), формулишу повратне информације и практичне препоруке - процене квалитет образовних ресурса (штампаних и дигиталних)
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеВредновање у образовању: концептуални оквир Приступи и модели вредновања у образовању Индикатори квалитета образовног система Међународне и националне евалуативне студије образовних постигнућа ученика Екстерно вредновање школе и самовредновање Стандарди професионалних компетенција наставника Дизајнирање наставе: израда сценарија за час Вредновање квалитета часа Образовни исходи и стандарди Приступи у процењивању образовних постигнућа ученика Израда и провера теста знања Аутентично процењивање образовних постигнућа ученика Вредновање квалитета уџбеника (штампаних и дигиталних) Критичко сагледавање различитих приступа вредновању образовних процеса и исхода
      Садржај практичне наставеИзрада теста знања и сценарија часа
      Литература
      1. Anderson, L.W. & Krathwohl (Eds). (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Addison Wesley Longman, Inc.
      2. Apple, M. W. (2012). Ideologija i kurikulum. Beograd: Edicija Reč.
      3. Kuzmanović, D. (2022). Ocenjivanje u digitalnom okruženju. Beograd: Propulsion, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i Digitalna Srbija.
      4. Vulfolk,A., Hjuz, M., Volkap, V. (2015). Psihologija u obrazovanju 3. Beograd: CLIO
      5. Виденовић, М. и Чапрић, Г. (2020). ПИСА 2018: извештај за Републику Србију. Београд: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава, вођене дискусије и дебате, индивидуални и групни страживачки радови (израда сценарија за час, посматрање и вредновање квалитета часа).
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти20
      Колоквијуми20
      Семинари