Navigacija

Opis predmeta

21M00001 - Vrednovanje u obrazovanju

Specifikacija predmeta
Naziv Vrednovanje u obrazovanju
Akronim 21M00001
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Germanske studije: Zapadna i Severna Evropa, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Pedagoška psihologija Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa pristupima i modelima vrednovanja kvaliteta obrazovnog sistema, obrazovnih procesa i ishoda. Razumevanje smisla vrednovanja u obrazovanju, kritička analiza različitih oblika vrednovanja (snage i ograničenja) i povezanosti sa kvalitetom nastavnog procesa i obrazovnim postignućima učenika.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će biti u stanju da: - razumeju pristupe i modele vrednovanja na različitim nivoima obrazovnog sistema (sistem u celini, obrazovno-vaspitna ustanova, nastavnici, učenici i roditelji) - razumeju i kritički sagledaju kriterijume za eksternu evaluaciju i samovrednovanje obrazovno-vaspitne ustanove, uključujući i procenu digitalne zrelosti - izrade scenario za čas i procene kvalitet časa u tradicionalnom i onlajn okruženju za učenje - primene različite metode u ocenjivanju obrazovnih postignuća učenika (tradicionalno i autentično ocenjivanje), formulišu povratne informacije i praktične preporuke - procene kvalitet obrazovnih resursa (štampanih i digitalnih)
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Vrednovanje u obrazovanju: konceptualni okvir Pristupi i modeli vrednovanja u obrazovanju Indikatori kvaliteta obrazovnog sistema Međunarodne i nacionalne evaluativne studije obrazovnih postignuća učenika Eksterno vrednovanje škole i samovrednovanje Standardi profesionalnih kompetencija nastavnika Dizajniranje nastave: izrada scenarija za čas Vrednovanje kvaliteta časa Obrazovni ishodi i standardi Pristupi u procenjivanju obrazovnih postignuća učenika Izrada i provera testa znanja Autentično procenjivanje obrazovnih postignuća učenika Vrednovanje kvaliteta udžbenika (štampanih i digitalnih) Kritičko sagledavanje različitih pristupa vrednovanju obrazovnih procesa i ishoda
      Sadržaj praktične nastave Izrada testa znanja i scenarija časa
      Literatura
      1. Anderson, L.W. & Krathwohl (Eds). (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Addison Wesley Longman, Inc.
      2. Apple, M. W. (2012). Ideologija i kurikulum. Beograd: Edicija Reč.
      3. Kuzmanović, D. (2022). Ocenjivanje u digitalnom okruženju. Beograd: Propulsion, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i Digitalna Srbija.
      4. Vulfolk,A., Hjuz, M., Volkap, V. (2015). Psihologija u obrazovanju 3. Beograd: CLIO
      5. Videnović, M. i Čaprić, G. (2020). PISA 2018: izveštaj za Republiku Srbiju. Beograd: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna nastava, vođene diskusije i debate, individualni i grupni straživački radovi (izrada scenarija za čas, posmatranje i vrednovanje kvaliteta časa).
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti 20
      Kolokvijumi 20
      Seminari