21M00001 - Vrednovanje u obrazovanju
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Vrednovanje u obrazovanju | |||
Akronim | 21M00001 | |||
Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Anglistika, modul Germanske studije: Zapadna i Severna Evropa, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Pedagoška psihologija | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa pristupima i modelima vrednovanja kvaliteta obrazovnog sistema, obrazovnih procesa i ishoda. Razumevanje smisla vrednovanja u obrazovanju, kritička analiza različitih oblika vrednovanja (snage i ograničenja) i povezanosti sa kvalitetom nastavnog procesa i obrazovnim postignućima učenika. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti u stanju da: - razumeju pristupe i modele vrednovanja na različitim nivoima obrazovnog sistema (sistem u celini, obrazovno-vaspitna ustanova, nastavnici, učenici i roditelji) - razumeju i kritički sagledaju kriterijume za eksternu evaluaciju i samovrednovanje obrazovno-vaspitne ustanove, uključujući i procenu digitalne zrelosti - izrade scenario za čas i procene kvalitet časa u tradicionalnom i onlajn okruženju za učenje - primene različite metode u ocenjivanju obrazovnih postignuća učenika (tradicionalno i autentično ocenjivanje), formulišu povratne informacije i praktične preporuke - procene kvalitet obrazovnih resursa (štampanih i digitalnih) | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Vrednovanje u obrazovanju: konceptualni okvir Pristupi i modeli vrednovanja u obrazovanju Indikatori kvaliteta obrazovnog sistema Međunarodne i nacionalne evaluativne studije obrazovnih postignuća učenika Eksterno vrednovanje škole i samovrednovanje Standardi profesionalnih kompetencija nastavnika Dizajniranje nastave: izrada scenarija za čas Vrednovanje kvaliteta časa Obrazovni ishodi i standardi Pristupi u procenjivanju obrazovnih postignuća učenika Izrada i provera testa znanja Autentično procenjivanje obrazovnih postignuća učenika Vrednovanje kvaliteta udžbenika (štampanih i digitalnih) Kritičko sagledavanje različitih pristupa vrednovanju obrazovnih procesa i ishoda | |||
Sadržaj praktične nastave | Izrada testa znanja i scenarija časa | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Interaktivna nastava, vođene diskusije i debate, individualni i grupni straživački radovi (izrada scenarija za čas, posmatranje i vrednovanje kvaliteta časa). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | 20 | |||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |