Навигација

Опис предмета

21М00007 - Учење у дигиталном окружењу

Спецификација предмета
НазивУчење у дигиталном окружењу
Акроним21М00007
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаПедагошка психологијаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаРазумевање педагошких принципа учења у дигиталном окружењу. Стицање вештина за дизајнирање наставе и оцењивање образовних постигнућа ученика у систему за управљање учењем. Примена теоријских знања током креирања стимулативног окружења за учење у складу са индивидуалним потребама ученика (укључујући и ученике којима је потребна додатна образовна подршка). Стицање вештина за критичко процењивање педагошке вредности дигиталних образовних садржаја..
      Исходи учења (стечена знања)Студенти су у стању да: - примењују принципе теорија учења током дизајнирања наставе у дигиталном окружењу - користе систем за управљање учењем за реализовање наставе, праћење и оцењивање образовних постигнућа ученика - врше избор, критички процењују педагошку вредност појединих дигиталних алата као и дигиталних образовних ресурса - креирају дигиталне садржаје за учење у складу са принципа универзалног дизајна - етички и безбедно користе дигиталне алате и дигиталне образовне ресурсе
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПојам и врсте окружења за учење: традиционална, комбинована и онлајн настава Теоријски приступи учењу у дигиталном окружењу Улоге ученика и наставника, врсте интеракције у дигиталном окружењу за учење Дигитални алати за учење: могућности и ограничења Системи за управљање учењем (Мудл) Процењивање квалитета дигиталних образовних ресурса (дигиталних уџбеника, отворених образовних ресурса, веб-алата, итд.) Дизајнирање наставног процеса у дигиталном окружењу Примена принципа универзалног дизајна у креирању дигиталног садржаја Праћење и оцењивање образовних постигнућа ученика у дигиталном окружењу Формативно дигитално оцењивање: самооцењивање и вршњачко оцењивање Гејмификација у образовању и учење засновано на игри Компетенције наставника за педагошку примену дигиталне технологије Дигиталне компетенције ученика Етички и безбедносни аспекти учења у дигиталном окружењу
      Садржај практичне наставеИзрада дигиталног портфолија
      Литература
      1. Bates, A.W. (2019). Teaching in a Digital Age: Guidelines for designing teaching and learning – Second Edition. Vancouver, B.C.: Tony Bates Associates Ltd. Retrieved from https://pressbooks.bccampus.ca/teachinginadigitalagev2/
      2. Кузмановић, Д. (2021). Оцењивање у дигиталном окружењу. Београд: Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Дигитална Србија и Propulsion.
      3. Linda, D. (2019) (Ed.). Didactics of Smart Pedagogy: Smart Pedagogy for Technology Enhanced Learning. Springer
      4. Pešikan, A. & Lalović, Z. (2023). Standardi kvaliteta digitalnih udžbenika i pomoćnih digitalnih obrazovnih materijala. Podgorica: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
      5. Tobin, T. J., Mandernach, B. J. & Taylor, A. H. (2015). Evaluating Online Teaching: Implementing Best Practices. San Francisco: Jossey-Bass
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивна предавања, вођене дискусије, индивидуални и групни радови студената
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми30
      Семинари15