Navigacija

Opis predmeta

21M00007 - Učenje u digitalnom okruženju

Specifikacija predmeta
Naziv Učenje u digitalnom okruženju
Akronim 21M00007
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Germanske studije: Zapadna i Severna Evropa, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Pedagoška psihologija Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Razumevanje pedagoških principa učenja u digitalnom okruženju. Sticanje veština za dizajniranje nastave i ocenjivanje obrazovnih postignuća učenika u sistemu za upravljanje učenjem. Primena teorijskih znanja tokom kreiranja stimulativnog okruženja za učenje u skladu sa individualnim potrebama učenika (uključujući i učenike kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška). Sticanje veština za kritičko procenjivanje pedagoške vrednosti digitalnih obrazovnih sadržaja..
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti su u stanju da: - primenjuju principe teorija učenja tokom dizajniranja nastave u digitalnom okruženju - koriste sistem za upravljanje učenjem za realizovanje nastave, praćenje i ocenjivanje obrazovnih postignuća učenika - vrše izbor, kritički procenjuju pedagošku vrednost pojedinih digitalnih alata kao i digitalnih obrazovnih resursa - kreiraju digitalne sadržaje za učenje u skladu sa principa univerzalnog dizajna - etički i bezbedno koriste digitalne alate i digitalne obrazovne resurse
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Pojam i vrste okruženja za učenje: tradicionalna, kombinovana i onlajn nastava Teorijski pristupi učenju u digitalnom okruženju Uloge učenika i nastavnika, vrste interakcije u digitalnom okruženju za učenje Digitalni alati za učenje: mogućnosti i ograničenja Sistemi za upravljanje učenjem (Mudl) Procenjivanje kvaliteta digitalnih obrazovnih resursa (digitalnih udžbenika, otvorenih obrazovnih resursa, veb-alata, itd.) Dizajniranje nastavnog procesa u digitalnom okruženju Primena principa univerzalnog dizajna u kreiranju digitalnog sadržaja Praćenje i ocenjivanje obrazovnih postignuća učenika u digitalnom okruženju Formativno digitalno ocenjivanje: samoocenjivanje i vršnjačko ocenjivanje Gejmifikacija u obrazovanju i učenje zasnovano na igri Kompetencije nastavnika za pedagošku primenu digitalne tehnologije Digitalne kompetencije učenika Etički i bezbednosni aspekti učenja u digitalnom okruženju
      Sadržaj praktične nastave Izrada digitalnog portfolija
      Literatura
      1. Bates, A.W. (2019). Teaching in a Digital Age: Guidelines for designing teaching and learning – Second Edition. Vancouver, B.C.: Tony Bates Associates Ltd. Retrieved from https://pressbooks.bccampus.ca/teachinginadigitalagev2/
      2. Kuzmanović, D. (2021). Ocenjivanje u digitalnom okruženju. Beograd: Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Digitalna Srbija i Propulsion.
      3. Linda, D. (2019) (Ed.). Didactics of Smart Pedagogy: Smart Pedagogy for Technology Enhanced Learning. Springer
      4. Pešikan, A. & Lalović, Z. (2023). Standardi kvaliteta digitalnih udžbenika i pomoćnih digitalnih obrazovnih materijala. Podgorica: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
      5. Tobin, T. J., Mandernach, B. J. & Taylor, A. H. (2015). Evaluating Online Teaching: Implementing Best Practices. San Francisco: Jossey-Bass
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna predavanja, vođene diskusije, individualni i grupni radovi studenata
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 15 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi 30
      Seminari 15