Навигација

Опис предмета

21М23002 - Контрастивна анализа јапанског и српског језика

Спецификација предмета
НазивКонтрастивна анализа јапанског и српског језика
Акроним21М23002
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Књижевност и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаЗнање јапанског језика приближно на нивоу JLPT N3 или више (N2, N1)Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтудент проблемски приступа језичком феномену који га интересује и обучава се како да тражи релевантну литературу. Стицање теоријских и практичних знања о научним концептима и истраживачким поступцима потребним за успешно обављање самосталног истраживачког рада из контрастивне анализе, као и разумевање њене сврхе и начина употребе њених резултата.
      Исходи учења (стечена знања)Студент је научио да самостално дефинише језичку област и феномен који га интересује и способан је да, у складу са својим интересивањима, спроведе активан и самосталан истраживачки рад, као и да у том поступку користи релевантну литературу и алате. Студент је стекао лично искуство у контрастирању јапанског и српског језика и у писању научног рада (10-30 страна).
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУпознавање са постулатима контрастивне анализе и њеним алатима. Затим се кроз примере указује на различите типове анализе. Указује се на важност самосталног пажљивог закључивања, дефинисање корпуса и употребу релевантне литературе.
      Садржај практичне наставеДискусије о тренутним фазама истраживања. Презентовање резултата из секундарне литературе и из сопственог истраживања у писаној и усменој форми.
      Литература
      1. Tričković, D. (2015) A View on the Verb and the Adjective from the Serbian and Japanese Language Perspective: A Contribution to a Contrastive Analysis of the Two Languages. In: The Serbian Language as Viewed by the East and the West: Synchrony, Diachrony, and Typology. Sapporo: Slavic-Eurasian Research Center Hokkaido University (173-202) (dostupno na: http://src-h.slav.hokudai.ac.jp/coe21/publish/no28_ses/index.html; odnosno: http://src-h.slav.hokudai.ac.jp/coe21/publish/no28_ses/Chapter4_1.pdf
      2. Jovanovc, A. & Trickovic, D. (2012) Contrastive Study of Metaphor and Metonymy Driven Semantic Extensions of the Body Part Word Hand “手” in Chinese and Japanese Language. In Dogu Arastirmalari, A Journal of Oriental Studies. Istambul: Istambul University Faculty of Letters (2012/2:181-192. ISSN 1307-6256) 26.
      3. Тричковић, Дивна (2009). Граматичка категорија времена у јапанском језику у поређењу са српским (докторкса теза)
      4. Jovanović, A. i Tričković, D. (2015) Kontrastivna analiza semantičkih proširenja reči 目 „OKO“ i složenica koje ona gradi u kineskom i japanskom jeziku; Komunikacija i kultura online br. 6, Fokus – forum za interkulturnu komunikaciju, 32-45 (dostupno na: https://www.komunikacijaikultura.org/index.php/kk/issue/view/5; odnosno: https://www.komunikacijaikultura.org/index.php/kk/article/view/47/26) (UDC 811.581.11‘373.611 811.521‘373.611)
      5. Тричковић, Д. (2010) Контрастивна проучавања јапанског и српског језика, у Контрастивна проучавања српског језика: правци и резултати (ур. Иван Клајн и Предраг Пипер). Београд: Српска академија наука и уметности književnosti (sтр. 341-352)
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије у групама, самосталан рад, усмена презентација.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари50