Navigacija

Opis predmeta

21M23002 - Kontrastivna analiza japanskog i srpskog jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Kontrastivna analiza japanskog i srpskog jezika
Akronim 21M23002
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Znanje japanskog jezika približno na nivou JLPT N3 ili više (N2, N1) Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Student problemski pristupa jezičkom fenomenu koji ga interesuje i obučava se kako da traži relevantnu literaturu. Sticanje teorijskih i praktičnih znanja o naučnim konceptima i istraživačkim postupcima potrebnim za uspešno obavljanje samostalnog istraživačkog rada iz kontrastivne analize, kao i razumevanje njene svrhe i načina upotrebe njenih rezultata.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student je naučio da samostalno definiše jezičku oblast i fenomen koji ga interesuje i sposoban je da, u skladu sa svojim interesivanjima, sprovede aktivan i samostalan istraživački rad, kao i da u tom postupku koristi relevantnu literaturu i alate. Student je stekao lično iskustvo u kontrastiranju japanskog i srpskog jezika i u pisanju naučnog rada (10-30 strana).
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Upoznavanje sa postulatima kontrastivne analize i njenim alatima. Zatim se kroz primere ukazuje na različite tipove analize. Ukazuje se na važnost samostalnog pažljivog zaključivanja, definisanje korpusa i upotrebu relevantne literature.
      Sadržaj praktične nastave Diskusije o trenutnim fazama istraživanja. Prezentovanje rezultata iz sekundarne literature i iz sopstvenog istraživanja u pisanoj i usmenoj formi.
      Literatura
      1. Tričković, D. (2015) A View on the Verb and the Adjective from the Serbian and Japanese Language Perspective: A Contribution to a Contrastive Analysis of the Two Languages. In: The Serbian Language as Viewed by the East and the West: Synchrony, Diachrony, and Typology. Sapporo: Slavic-Eurasian Research Center Hokkaido University (173-202) (dostupno na: http://src-h.slav.hokudai.ac.jp/coe21/publish/no28_ses/index.html; odnosno: http://src-h.slav.hokudai.ac.jp/coe21/publish/no28_ses/Chapter4_1.pdf
      2. Jovanovc, A. & Trickovic, D. (2012) Contrastive Study of Metaphor and Metonymy Driven Semantic Extensions of the Body Part Word Hand “手” in Chinese and Japanese Language. In Dogu Arastirmalari, A Journal of Oriental Studies. Istambul: Istambul University Faculty of Letters (2012/2:181-192. ISSN 1307-6256) 26.
      3. Tričković, Divna (2009). Gramatička kategorija vremena u japanskom jeziku u poređenju sa srpskim (doktorksa teza)
      4. Jovanović, A. i Tričković, D. (2015) Kontrastivna analiza semantičkih proširenja reči 目 „OKO“ i složenica koje ona gradi u kineskom i japanskom jeziku; Komunikacija i kultura online br. 6, Fokus – forum za interkulturnu komunikaciju, 32-45 (dostupno na: https://www.komunikacijaikultura.org/index.php/kk/issue/view/5; odnosno: https://www.komunikacijaikultura.org/index.php/kk/article/view/47/26) (UDC 811.581.11‘373.611 811.521‘373.611)
      5. Tričković, D. (2010) Kontrastivna proučavanja japanskog i srpskog jezika, u Kontrastivna proučavanja srpskog jezika: pravci i rezultati (ur. Ivan Klajn i Predrag Piper). Beograd: Srpska akademija nauka i umetnosti književnosti (str. 341-352)
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, diskusije u grupama, samostalan rad, usmena prezentacija.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 50
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 50