Навигација

Опис предмета

21М23005 - Настава јапанског као страног језика (примењена лингвистика)

Спецификација предмета
НазивНастава јапанског као страног језика (примењена лингвистика)
Акроним21М23005
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаЗнање јапанског језика приближно на нивоу JLPT N3 или више (N2, N1)Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтудент проблемски приступа организацији часа језика, ослањајући се на светски признате стандарде. Упознат је са престижним уџбеничким материјалима и стекао је систем вредности за њихово оцењивање. Стицање теоријских и практичних знања о методама бољег унапређења језичких вештина у процесу наставе, као и о системима оцењивања.
      Исходи учења (стечена знања)Студент је научио да самостално осмисли силабус и све појединачне часове јапанског језика као страног у току курса, као и да у том поступку користи релевантну литературу и алате. Студент је стекао лично искуство у организацији времена и прављењу програма наставе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУпознавање са постулатима примењене лингвистике. Упознавање са достигнућима наставе јапанског језика као страног у свету. Затим се кроз примере указује на различите типове вежбања која је могуће успешно спровести на часу или задати као задатак из различитих области и вештина. Указује се на важност самосталног пажљивог осмишљавања часа са концептом CAN-DO и стандардима узетим у обзир. Употреба и избор релевантне литературе и наставног материјала.
      Садржај практичне наставеПредавања, дискусије, презентације
      Литература
      1. Marković, Lj. & Tričković, D. (2015) udžbenički komplet iz 4 dela: Korak po korak (Drugo, prošireno i izmenjeno izdanje). Beograd: Filološki fakultet & Kokoro. (Osnovna knjiga ISBN: 978-86-6153-358-7 (FF), Rečnik i objašnjenja ISBN: 978-86-6153-365-5 (FF), Radni listići: ISBN: 978-86-6153-354-9 + kartice i poster)
      2. Marković, Lj. & Tričković, D. (2017) Students for Students – The development of a new pedagogy exemplified in kanji ecquisition. 日本語教育シンポジウム(第20回AJEヨーロッパ日本語教育シンポジウム;第5回AIDLGイタリア日本語言語学・日本語教育学会)/ Japanese Language Education in Europe 21. The Proceedings of The 20th Japanese Language Symposium in Europe, July 7th-9th, 2016 – Ca’Foscari University of Venice (Italy). AJE & AIDLG. http://www.eaje.eu/symposium/31 ; http://eaje.eu/pdfdownload/pdfdownload.php?index=189-194&filename=koto-markovic-trikovic
      3. Markovic, Lj., Trickovic, D., Maric, S. & Erdeljan, M. (2017) Kanji made easy: Japanese Language and Script – AN INRTODUCTIORY COURSE. Beograd: Filološki fakultet : Kokoro; Nagoya: International Academic Forum (IAFOR). (315p.) (prevod i adaptacija na engleski jezik udženika Kanđi (Drugo, prošireno i izmenjeno izdanje)) ISBN: 978-86-6153-485-0
      4. Markovic, Lj. & Trickovic, D. (2017) クイズー日本語学習教材としてのアプローチ (Quiz as a material for learning Japanese language). The 30th International Conference on Japanese Language Teaching 2017, 26-27.08.2017. Oldenberg, Nemačka (167-174) (dostupno na: http://renrakukaigi.kenkenpa.net/ronbun30.html )
      5. Tričković, D. (2018) Current state of Japanese Language Education in Serbia and Proposal for Future Solutions, Acta Linguistica Asiatica, 8 (1), 2018, Ljubljana (ISSN: 2232-3317, http://revije.ff.uni-lj.si/ala/; DOI: 10.4312/ala.8.1.77-89); (dostupno na: https://revije.ff.uni-lj.si/ala/issue/view/618/421)
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије у групама, самосталан рад, усмена презентација.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари