Navigacija

Opis predmeta

21M23005 - Nastava japanskog kao stranog jezika (primenjena lingvistika)

Specifikacija predmeta
Naziv Nastava japanskog kao stranog jezika (primenjena lingvistika)
Akronim 21M23005
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Znanje japanskog jezika približno na nivou JLPT N3 ili više (N2, N1) Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Student problemski pristupa organizaciji časa jezika, oslanjajući se na svetski priznate standarde. Upoznat je sa prestižnim udžbeničkim materijalima i stekao je sistem vrednosti za njihovo ocenjivanje. Sticanje teorijskih i praktičnih znanja o metodama boljeg unapređenja jezičkih veština u procesu nastave, kao i o sistemima ocenjivanja.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student je naučio da samostalno osmisli silabus i sve pojedinačne časove japanskog jezika kao stranog u toku kursa, kao i da u tom postupku koristi relevantnu literaturu i alate. Student je stekao lično iskustvo u organizaciji vremena i pravljenju programa nastave.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Upoznavanje sa postulatima primenjene lingvistike. Upoznavanje sa dostignućima nastave japanskog jezika kao stranog u svetu. Zatim se kroz primere ukazuje na različite tipove vežbanja koja je moguće uspešno sprovesti na času ili zadati kao zadatak iz različitih oblasti i veština. Ukazuje se na važnost samostalnog pažljivog osmišljavanja časa sa konceptom CAN-DO i standardima uzetim u obzir. Upotreba i izbor relevantne literature i nastavnog materijala.
      Sadržaj praktične nastave Predavanja, diskusije, prezentacije
      Literatura
      1. Marković, Lj. & Tričković, D. (2015) udžbenički komplet iz 4 dela: Korak po korak (Drugo, prošireno i izmenjeno izdanje). Beograd: Filološki fakultet & Kokoro. (Osnovna knjiga ISBN: 978-86-6153-358-7 (FF), Rečnik i objašnjenja ISBN: 978-86-6153-365-5 (FF), Radni listići: ISBN: 978-86-6153-354-9 + kartice i poster)
      2. Marković, Lj. & Tričković, D. (2017) Students for Students – The development of a new pedagogy exemplified in kanji ecquisition. 日本語教育シンポジウム(第20回AJEヨーロッパ日本語教育シンポジウム;第5回AIDLGイタリア日本語言語学・日本語教育学会)/ Japanese Language Education in Europe 21. The Proceedings of The 20th Japanese Language Symposium in Europe, July 7th-9th, 2016 – Ca’Foscari University of Venice (Italy). AJE & AIDLG. http://www.eaje.eu/symposium/31 ; http://eaje.eu/pdfdownload/pdfdownload.php?index=189-194&filename=koto-markovic-trikovic
      3. Markovic, Lj., Trickovic, D., Maric, S. & Erdeljan, M. (2017) Kanji made easy: Japanese Language and Script – AN INRTODUCTIORY COURSE. Beograd: Filološki fakultet : Kokoro; Nagoya: International Academic Forum (IAFOR). (315p.) (prevod i adaptacija na engleski jezik udženika Kanđi (Drugo, prošireno i izmenjeno izdanje)) ISBN: 978-86-6153-485-0
      4. Markovic, Lj. & Trickovic, D. (2017) クイズー日本語学習教材としてのアプローチ (Quiz as a material for learning Japanese language). The 30th International Conference on Japanese Language Teaching 2017, 26-27.08.2017. Oldenberg, Nemačka (167-174) (dostupno na: http://renrakukaigi.kenkenpa.net/ronbun30.html )
      5. Tričković, D. (2018) Current state of Japanese Language Education in Serbia and Proposal for Future Solutions, Acta Linguistica Asiatica, 8 (1), 2018, Ljubljana (ISSN: 2232-3317, http://revije.ff.uni-lj.si/ala/; DOI: 10.4312/ala.8.1.77-89); (dostupno na: https://revije.ff.uni-lj.si/ala/issue/view/618/421)
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, diskusije u grupama, samostalan rad, usmena prezentacija.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari