2115043 - Шпанска књижевност 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Шпанска књижевност 3 | |||
Акроним | 2115043 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Ослушан предмет Шпанска књижевност 2. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Препознавање главних особености и тенденција старе шпанске књижевности кроз репрезентативна ренесансна дела, као и њених културних, уметничких, естетских и хуманистичких вредности. Развијање личног критичог става који ће омогућити формулисање вредносних судова о обележјима, делима и ауторима. Стицање способности да одређена књижевна дела и писци буду сагледани у контексту целокупне шпанске, али и светске књижевности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче неопходна знања о настанку и развоју шпанске (кастиљанске) књижевности у периоду ренесансе, у контексту општих обележја културе на Иберијском полуострву и на романском западу. Оспособљава се за разумевање како народне, тако и учене књижевности и препознаје њихове специфичности у односу на друге националне књижевности. Развија лични критички став који му омогућава да формулише вредносне судове о обележјима, делима и ауторима овог периода на територији данашње Шпаније. Сагледава значај књижевности овог периода као почетне фазеи темеља шпанског Златног доба. Стиче способност да правилно реципира главна књижевна дела и писце епохе, као и да сагледа њиховe културне, уметничке, естетске и хуманистичке вредности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Преглед шпанске књижевности ренесансе - XVI век. Поезија: италијански утицај: Juan Boscán и уношење нових песничких облика у шпанску поезију, Гарсиласо де ле Вега. Школа из Севиље и школа из Саламанке. Песници традиционалисти. Развој прозе у XVI веку и рађање романа. Најстарије подврсте романа у шпанској књижевности: витешки, сентиментални, пасторални и пикарски. Ренесанса и развој позоришта: народно, верско и учено позориште. Глумачке трупе и прва позоришна дворишта. Лопе де Руеда, творац једночинке "пасо"; Хил Висенте; Хуан де ла Куева. Религиозна књижевност: аскетизам и мистицизам. Santa Teresa de Jesús, San Juan de la Cruz. | |||
Садржај практичне наставе | Garcilaso de la Vega, тумачење сонета. Fray Luis de León, тумачење одабраних одломака. Los siete libros de la Diana - разговор о делу; тумачење одабраних одломака. Lazarillo de Tormes, тумачење одабраних одломака. Позориште у XVI веку. Лопе де Руеда - коментар текста. Santa Teresa de Jesús; тумачење одабраних одломака. San Juan de la Cruz, тумачење одабраних одломака из поезије. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми, самосталан рад (претраживање интернета и библиотечких каталога). Читање дела, тумачење текстова, састави, експозеи, преводи и расправе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |