Навигација

Опис предмета

2115043 - Шпанска књижевност 3

Спецификација предмета
НазивШпанска књижевност 3
Акроним2115043
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаОслушан предмет Шпанска књижевност 2.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПрепознавање главних особености и тенденција старе шпанске књижевности кроз репрезентативна ренесансна дела, као и њених културних, уметничких, естетских и хуманистичких вредности. Развијање личног критичог става који ће омогућити формулисање вредносних судова о обележјима, делима и ауторима. Стицање способности да одређена књижевна дела и писци буду сагледани у контексту целокупне шпанске, али и светске књижевности.
    Исходи учења (стечена знања)Студент стиче неопходна знања о настанку и развоју шпанске (кастиљанске) књижевности у периоду ренесансе, у контексту општих обележја културе на Иберијском полуострву и на романском западу. Оспособљава се за разумевање како народне, тако и учене књижевности и препознаје њихове специфичности у односу на друге националне књижевности. Развија лични критички став који му омогућава да формулише вредносне судове о обележјима, делима и ауторима овог периода на територији данашње Шпаније. Сагледава значај књижевности овог периода као почетне фазеи темеља шпанског Златног доба. Стиче способност да правилно реципира главна књижевна дела и писце епохе, као и да сагледа њиховe културне, уметничке, естетске и хуманистичке вредности.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПреглед шпанске књижевности ренесансе - XVI век. Поезија: италијански утицај: Juan Boscán и уношење нових песничких облика у шпанску поезију, Гарсиласо де ле Вега. Школа из Севиље и школа из Саламанке. Песници традиционалисти. Развој прозе у XVI веку и рађање романа. Најстарије подврсте романа у шпанској књижевности: витешки, сентиментални, пасторални и пикарски. Ренесанса и развој позоришта: народно, верско и учено позориште. Глумачке трупе и прва позоришна дворишта. Лопе де Руеда, творац једночинке "пасо"; Хил Висенте; Хуан де ла Куева. Религиозна књижевност: аскетизам и мистицизам. Santa Teresa de Jesús, San Juan de la Cruz.
    Садржај практичне наставеGarcilaso de la Vega, тумачење сонета. Fray Luis de León, тумачење одабраних одломака. Los siete libros de la Diana - разговор о делу; тумачење одабраних одломака. Lazarillo de Tormes, тумачење одабраних одломака. Позориште у XVI веку. Лопе де Руеда - коментар текста. Santa Teresa de Jesús; тумачење одабраних одломака. San Juan de la Cruz, тумачење одабраних одломака из поезије.
    Литература
    1. Pedraza, Felipe B., Rodríguez, Milagros: Manual de literatura española, vols.1, 2, Tafalla, Cénlit, 1980
    2. Pavlović-Samurović, Ljiljana, Soldatić, Dalibor, Španska književnost 1.Beograd, Sarajevo, Nolit, Svjetlost, 1985.
    3. Stojanović, Jasna, Špansko pozorište baroka. Beograd, Filološki fakultet, 2011. („Tradicija“, 11-16)
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеПредавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми, самосталан рад (претраживање интернета и библиотечких каталога). Читање дела, тумачење текстова, састави, експозеи, преводи и расправе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит60
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари40