1405016 - Metodika nastave književnosti
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Metodika nastave književnosti | |||
Akronim | 1405016 | |||
Studijski program | Srpska književnost i jezik | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Pozitivno ocenjene predispitne obaveze iz predmeta Uvod u Metodiku 05. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Obučavanje studenata za uspešno izvođenje nastave u osnovnim školama, gimnazijama i srednjim stručnim školama, odnosno, podsticanje studenata da uz uvažavanje didaktičkih principa i proverene nastavne metodologije svoja stručna znanja i umenja iz književnosti i srpskog jezika na funkcionalan način prenose na učenike. Upoznavanje studenata sa savremenim tendencijama u nastavi Srpskog jezika i književnosti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student pouzdano i na funkcionalan način koristi nastavnu metodologiju i metodičke radnje u nastavi književnosti, te ih primenjuje prilikom obrade književnih tekstova različitih žanrova koji se izučavaju u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj školi. Znanja iz oblasti Metodike nastave književnosti student proširuje u daljem samostalnom istraživačkom radu. Na ovaj način stiče dodatne naučne i stručne kompetencije za razumevanje i pouzdano tumačenje književnih žanrova, odnosno za njihovo adekvatno čitanje i vrednovanje, kao i za primenu stečenih znanja u nastavnoj praksi. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Metodika nastave književnosti obuhvata proučavanje programskih sadržaja koji se usvajaju putem predavanja, seminarskih vežbi, studentskih priprema i prezentacija, a obuhvataju sledeće sadržaje: nastavnu obradu književnih dela (pojam, nivoe obrade), metodičke radnje u proučavanju književnog dela (motivisanje učenika, čitanje, vrste čitanja, istraživačke zadatke i projekte, lokalizovanje teksta, tumačenje nepoznatih reči i izraza, plan teksta, interpretaciju); problemsku, istraživačku i stvaralačku nastavu, metodički pristup književnim žanrovima (tumačenje narodne i autorske lirske pesme, narodne epske pesme, narodne i autorske pripovetke, zbirke pesama ili zbirke pripovedne proze, romana, drame); metodološko povezivanje i objedinjavanje nastave književnosti i jezika; slobodne aktivnosti učenika. Osposobljavanje studenata za rad u specifičnim okolnostima i u vezi sa zahtevima savremene škole (inkluzija, nastava na daljinu, međupredmetne kompetencije, standardi i ishodi učenja...). | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava: vežbe, diskusije, kreativne radionice.Na vežbama i pri samostalnom istraživačkom radu (referati, seminarski radovi) studenti tumače konkretna književna dela različitih žanrova, prisutna u nastavnom kontekstu. Studenti metodička znanja o nastavi književnosti i srpskog jezika primenjuju u pristupu nastavnim sadržajima iz književnosti i srpskog jezika na oba školska nivoa. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe (radionice), samostalni istraživački rad, diskusije, kreativne radionice. Studenti će metodička znanja o nastavi književnosti primenjivati prilikom osmišljavanja pristupa nastavnim sadržajima iz književnosti na oba školska nivoa. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 60 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |