Navigacija

Opis predmeta

1405525 - Izborni kurs iz Metodike nastave književnosti i srpskog jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Izborni kurs iz Metodike nastave književnosti i srpskog jezika
Akronim 1405525
Studijski program Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Upisana treća godina studija. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa istraživačkom i stvaralačkom prirodom nastave književnosti koja se zasniva i razvija u sadejstvu teorijskih i praktičnih dostignuća. Svestrano ukazivanje studentima na nastavu književnosti kao stvaralačku delatnost u kojoj učestvuju nastavnici i učenici prilikom čitanja, doživljavanja i interpretacije književnih tekstova različitih stilova i žanrova na osnovnoškolskom i srednješkolskom nivou obrazovanja i vaspitanja.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti se osposobljavaju za stvaralačku nastavu književnosti. Studenti na sistematičan način sagledavaju i koriste mogućnosti nastave književnosti, posebno tumačenja književnih dela u nastavi. Studenti razvijaju i usavršavaju veštinu da u književnom delu prepoznaju izvorište za brojne stvaralačke aktivnosti koje su primerene uzrastu, mogućnostima i sposobnostima učenika. Na temelju metodičke obuke, studenti stiču naviku da književno delo posmatraju kao izvorište stvaralačkih aktivnosti.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Na sistematičan način upoznavati studente sa stvaralačkim aktivnostima nastavnika i učenika koji se ostvaruju na času prilikom nastavnog tumačenja književnih dela ili njihovog sistematizovanja u školi.
    Sadržaj praktične nastave Predavanja, rukovođeni dijalog, čitanje i tumačenje kraćih književnih formi u stvaralačkoj ulozi, stvaralačke aktivnosti studenata povodom dela, odnosno njegovog tumačenja (izražajno i interpretativno čitanje, kazivanje, recitovanje, kraće monološko izlaganje, stvaralačke aktivnosti u okviru pisane produkcije). Uloga igre u nastavi.
    Literatura
    1. Mrkalj. Zona, 2016. Od bukvara do čitanki (metodička istraživanja), Beograd: Učiteljski fakultet.
    2. Mrkalj, Zona. 2013. Metodička slagalica. Srpski jezik i književnost u šestom razredu osnovne škole. Beograd: Klett.
    3. Stanković Šošo, Nataša. 2019. „Stvaralačke aktivnosti povodom tumačenja književnih dela Branislava Nušića”, u: Književno delo Branislava Nušića u nastavi. Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije.
    4. Stanković Šošo, Nataša. 2010. Mali rečnik književnih termina u osnovnoj školi sa kreativnim slagalicama. Beograd: Novi Logos.
    5. Mrkalj, Zona. 2011. Na časovima srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Izlaganja, razgovori, demonstracije, vežbanja, prezentacije.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit 50
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 10