1420035 - Savremeni arapski jezik G-5
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni arapski jezik G-5 | |||
Akronim | 1420035 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisana tekuća godina studija. Odrađene predispitne obaveze. Položeni ispiti iz Savremenog arapskog jezika G-4 i Morfosintakse arapskog jezika 2 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Kontinuirano i sveobuhvatno razvijanje kompetencija jezičke komunikacije (lingvistička, sociolingvistička i pragmatska) i jezičkih veština (produkcija, recepcija i interakcija u pisanom i usmenom obliku) na jezičkom nivou B1+ (Zajednički evropski referentni okvir za jezike). Proširivanje sociokulturoloških znanja o zemljama arapskog govornog područja neophodnih za ostvarivanje uspešne komunikacije na ciljnom nivou. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je razvio kompetencije jezičke komunikacije i ovladao jezičkim veštinama na ciljnom nivou (B1+). Proširio je leksički fond i poboljšao izgovor. Prepoznaje karakterisitke različitih vrsta tekstova (usmenih i pisanih). Koristi adekvatne strategije za različite vrste čitanja i slušanja. Student je naučio da se u usmenom i pisanom obliku jasno izrazi na veliki broj tema. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | - | |||
Sadržaj praktične nastave | Vežbe razumevanja šireg spektra neknjiževnih tekstova – dužih novinskih tekstova (društvo, kultura, politika, privreda, nauka). Vežbe proširivanja leksičkog fonda i poznavanja kompleksnijih gramatičkih struktura. Produbljivanje znanja o specifičnostima kulture, istorije i društva zemalja arapskog govornog područja. Poboljšanje razumevanja govora i sposobnosti usmenog izražavanja – monološkog i dijaloškog. Obrada tema relevantnih za studije arabistike i aktuelnih društvenih tema uz upotrebu tekstualnih, auditivnih, vizuelnih i audio-vizuelnih materijala iz različitih izvora. Priprema za adekvatnu verbalnu i neverbalnu komunikaciju u svakodenvnim i poslovnim situacijama. Poboljšanje sposobnosti pismenog izražavanja kroz vežbe pisanja različitih vrsta tekstova. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 6 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari |