Navigacija

Opis predmeta

1427047 - Odnosi biblioteka s javnošću

Specifikacija predmeta
Naziv Odnosi biblioteka s javnošću
Akronim 1427047
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Bibliotekarstvo i informatika
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Na osnovu pretpostavke da se ciljevi biblioteke lakše ostvaruju u uslovima harmoničnih odnosa sa okruženjem, studenti stiču znanja o strategijama i metodologiji kojima se postiže vidljivost i odgovarajuće pozicioniranje ove institucije u javnosti. Vladanje modalitetima odnosa s javnošću trebalo bi da studentima pomogne i u prevladavanju brojnih poteškoća vezanih za imidž, status i reputaciju samih bibliotekara.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Vladanje terminologijom vezanom za odnose s javnošću, razumevanje suštine komunikacionih procesa vezanih za biblioteku kao instituciju kulture, sposobnost osmišljavanja plana komunikacije, formiranja grupa za podršku, lobiranje, razumevanje osnovnih principa finansiranja i budžetiranja, marketinško delovanje, strategijsko razmišljanje
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Polazeći od osnova teorije i psihologije komunikacije, studenti se upućuju u motive, modalitete i ciljeve uspostavljanja odnosa sa javnošću. Razmatra se pojam javnosti i javnog mnenja, činjenica da je ono izrazito nehomogeno, definišu se ciljne grupe i poruke koje biblioteka šalje, delujući, pri tome, na osnovu precizno definisanog i jasnog plana komunikacije. Strategija i metodologija PR obuhvata: segmentaciju "tržišta", izgradnju brenda, uspostavljanje uspešnih odnosa sa medijima, pripremanje pres materijala, korišćenje tehnologije kao PR oruđa, angažovanje volontera i zagovornika vrednosti koje proklamuje biblioteka, formiranje društva prijatelja biblioteke, promociju programa, specijalnih događaja i izložbi, marketing, budžetiranje, fandrejzing. I tehnike evaluacije odnosa s javnošću sastavni su deo ovog programa.
    Sadržaj praktične nastave Formulisanje izjave o misiji, kreiranje plana komunikacije, pripremanje objava za štampu, izrada modela godišnjeg finansijskog plana, brendiranje, benčmarking. Poseta PR službama beogradskih biblioteka i analiza PR kampanja za promociju knjige i čitanja kod nas i u svetu.
    Literatura
    1. Library Public Relations, Promotions and Communications / Lisa Wolf. - New York: Neal-Schuman, 2005.
    2. Odnosi s javnošću / Sem Blek. - Beograd : Clio, 2003.
    3. Kultura : Menadžment, animacija, marketing / Milena Dragićević Šešić, Branimir Stojković. – šesto izdanje. - Beograd : Clio, 2011.
    4. Odnosi s medijima / Dejvid Reg. - Beograd : Clio, 1996.
    5. Best practice u 22 priče: komunikacija, kultura organizacije, odnosi biblioteka s javnošću / Gordana Stokić Simončić. – Pančevo : Gradska biblioteka; Istočno Sarajevo : Matična biblioteka, 2009.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 3
    Metode izvođenja nastave Interaktivno-komunikativni, praktičan rad
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 5 Pismeni ispit 55
    Praktična nastava 30 Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi 10
    Seminari