2100911 - Uvod u filozofiju 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Uvod u filozofiju 1 | |||
Akronim | 2100911 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture, Srpski jezik i književnost - filologija i lingvistika, Srpski jezik i književnost - filologija i nastava | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Nema uslova | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti treba da ovladaju filozofskom problematikom i formiraju kritičko mišljenje a da bi se uspostavio teorijski okvir koji će im omogućiti produbljen i kvalitetan pristup filološkim studijama, bilo da se one razvijaju u pravcu lingvističke ili književnoteorijske analize. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti su, kroz samosvesno i aktivno učešće, pozvani na delatnost istraživanja i razumevanje odlučujuće vrednosti dijaloga i znanja po čovekov život, a time su, na putu učenja, orijentisani početkom mišljenja i snagama duhovno-istorijske egzistencije zapadne kulture. Pojmovno i terminološko ovladavanje filozofskom problematikom i formiranje teorijskog okvira koji omogućuje produbljen i kvalitetan pristup filološkim studijama, bilo da se one razvijaju u pravcu lingvističke ili književnoteorisjke analize. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | http://www.fil.bg.ac.rs/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/studijski-program/%d1%83%d0%b2%d0%be%d0%b4-%d1%83-%d1%84%d0%b8%d0%bb%d0%be%d0%b7%d0%be%d1%84%d0%b8%d1%98%d1%83-1-2-%d0%b1%d0%be%d0%bb%d0%be%d1%9a%d0%b0-2015/ | |||
Link ka predavanjima | http://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/raspored-predavanja/ | |||
Sadržaj teorijske nastave | Otvaraju se suštinska filozofska pitanja koja pozivaju na introspekciju, ukazuje se na razlike između svakodnevnog i filozofskog mišljenja i na specifičnost filozofije u odnosu na ostale oblike ljudske duhovnosti, kao što su nauka, umetnost, mit, religija. Studentima se predočavaju različiti načini na koje se filozofska misao suočava sa uvek aktuelnim problemima vezanim za spoznajne procese, procenu vrednosti (moralne i estetske), za pojam i iskustvo slobode i egzistencijalna pitanja koja se otvaraju u uslovima vladavine tehnološke interpretacije znanja. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, konsultacije | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |