Navigacija

Opis predmeta

2105027 - Metodika nastave srpskog jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave srpskog jezika
Akronim 2105027
Studijski program Srpska književnost i jezik
Modul
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Pozitivno ocenjene predispitne obaveze iz predmeta Metodika nastave književnosti. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Svestrano upoznavanje studenata sa nastavnim sadržajima srpskog jezika na oba školska nivoa, njihovo obučavanje za primenu adekvatne metodologije prilikom obrade gradiva, utvrđivanja i provere znanja učenika.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student poznaje sadržaje nastave srpskog jezika i ume da ih na metodički kvalitetan način obrađuje.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Metodika nastave srpskog jezika obuhvata proučavanje programskih sadržaja koji se usvajaju putem predavanja, vežbi, studentskih priprema i prezentacija, a obuhvataju sledeće sadržaje: metodološko povezivanje nastave maternjeg jezika i književnosti; korišćenje književnoumetničkih tekstova u nastavi gramatike i stilistike; nastavne ciljeve usmerene ka realizaciji sadržaja iz jezika i jezičke kulture; metodičke radnje u obradi nastavnih jedinica iz jezika; struktura časa obrade, utvrđivanja i sistematizacije; formiranje zadataka i strukturiranje testova; planiranje u nastavi (godišnji i mesečni plan); sistematski i koninuiran rad u nastavi pismenosti; ocenjivanje učenika; funkcionalni postupci u obradi gramatike; oblici rada u negovanju govorne kulture i pismenosti (govorne i pismene vežbe i sastavi); slobodne aktivnosti učenika; štampani i digitalni udžbenici.
    Sadržaj praktične nastave Vežbe, kreativne radionice. Primena konkretnih metodičkih postupaka i radnji prilikom obrade nastavnih sadržaja iz srpskog jezika.
    Literatura
    1. Nikolić, Milija. 2009. Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. Nikolić, Milija. 1983. Nastava pismenosti. Beograd: Naučna knjiga. Nikolić, Milija. 2002. Stilske vežbe. Beograd: Prosvetni pregled.
    2. Mrkalj, Zona. 2008. Priručnik za nastavnike srpskog jezika i književnosti. Beograd: Klett. Mrkalj, Zona. 2008. Nastavna teorija i praksa 2. Srpski jezik u starijim razredima osnovne škole. Beograd: Klett.
    3. Mrkalj, Zona. 2009. Nastavna teorija i praksa 3. Srpski jezik u starijim razredima osnovne škole. Beograd: Klett. Mrkalj, Zona. 2010. Planiranje u nastavi. Srpski jezik i književnost u starijim razredima osnovne škole. Beograd: Klett.
    4. Stanković Šošo Nataša. 2014, Rad sa učenicima sa posebnim obrazovnim potrebama, Školski čas srpskog jezika i književnosti, Beograd: Vaša knjiga, 2014, Broj 3–4–5, str. 162–166.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja, vežbe, diskusioni oblici rada, grupni i individualni zadaci, kreativne radionice.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 60
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 20