2105043 - Istorija čitanja
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Istorija čitanja | |||
| Akronim | 2105043 | |||
| Studijski program | Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Autoreferiranje čitalačkog čina; Oktrivanje čitalačke individualnosti i kulturnoistorijske uslovljenosti recepcije. Prepoznavanje stilskoformacijskih aspekati čitanja (čitanje u srednjem veku, u baroku, u doba prosvećenosti, u 19. veku). Recepcijske igre – dvosmislnost, polisemičnost, alegoričnost teksta. Upoznavanje sa modernim teorijama čitanja. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će steći uvid u dinamičnost istorije čitanja, naučiti da prepoznaje promenljive odnose prema pisanom tekstu koji su se menjali kroz različite epohe (čitanje u srednjem veku, u humanizmu i renesansi, u doba prosvećenosti...); Znaće da najpoznatija dela srpske književnosti tumači u jednom širem recepcijskom kontekstu, da čita skrivena značenja (alegorija, parodija) i da se samostalno, istraživački služi metaliteraturom. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Odnos prema pismenosti i čitanju kroz istoriju (od čitanja rukopisnih tekstova do hiperteksta). Istorija recepcije najpoznatijih dela srpske književnosti 19. i 20. veka. Čitanje zabranjenog, dvosmislenog. Cenzura. Programski tekstovi. Polemike. Književni pogledi pisaca i eseji o delima drugih autora. Teorije čitanja na kraju 20. veka. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Vežbanja, diskusija, pisanje referata | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
