2106047 - Metodička praksa 06
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metodička praksa 06 | |||
| Akronim | 2106047 | |||
| Studijski program | Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Pozitivno ocenjene predispitne obaveze iz predmeta Metodika nastave književnosti i srpskog jezika | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Obučavanje studenta na osnovu sledećih zahteva:1. primena teorijskih i praktičnih znanja iz Uvoda u Metodiku 06 i Metodike nastave književnosti i srpskog jezika u nastavnoj praksi; 2. sticanje teorijskih znanja o pripremnom radu neophodnom za ostvarivanje nastave književnosti u osnovnoj i srednjoj školi; 3. hospitovanje u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj stručnoj školi i stručni razgovor/diskusija o postojećim časovima u školi; 4. vođenje dnevnika rada (hospitovanja) i pisanje metodičke pripreme za realizaciju časa u školi; 5. uspešno održavanje ispitnog časa sa diskusijom/analizom rada. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je osposobljen da znanja stečena iz Uvoda u Metodiku 06 i Metodike nastave književnosti i srpskog jezika na istraživački i stvaralački način primenjuje prilikom analize nastavnih časova. Ume da primenjuje znanja o nastavnim ciljevima i metodičkim postupcima i radnjama prilikom pripremanja i realizacije nastavnih jedinica u osnovnoj i srednjoj školi. Stiče bazična profesionalna iskustva o nastavnoj praksi u oblasti književnosti i srpskog jezika i poseduje formirane osnove za dalji razvoj profesionalnih kompetencija i profesionalno bavljenje književnošću i jezikom u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazivnom sistemu. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Upoznavanje studenata sa važećim propisima u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju. Sticanje znanja o vođenju školske dokumentacije, o metodologiji izrade godišnjih i mesečnih planova, o pisanju metodičke pripreme za realizaciju nastavne jedinice u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj stručnoj školi. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbe, mentorski rad, hospitovanje, studijski istraživački rad, pisanje dnevnika hospitovanja i metodičke pripreme za čas. Student će održati čas u osnovnoj ili srednjoj školi i biti u stanju da obrazloži oblike rada, metodičke radnje i stručna gledišta koja su primenjivana tokom obrade nastavne jedinice na času. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 1 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Vežbe, diskusije, izlaganja, razgovori, individualni rad, seminarski rad, hospitovanje sa grupnom i individualnom analizom ispitnog časa, prezentacije. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 30 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 10 | |||
