Navigacija

Opis predmeta

2114034 - Savremeni francuski jezik G-4

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni francuski jezik G-4
Akronim 2114034
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Francuski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Uslov za polaganje: položen ispit iz predmeta Savremeni francuski jezik G-3. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sistematsko i kontinuirano razvijanje receptivnih i produktivnih jezičkih veština do nivoa B1.2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike. Usavršavanje međukulturne komunikativne kompetencije i produbljivanje znanja iz gramatike i leksike francuskog jezika, s ciljem trajnog usvajanja i praktičnog primenjivanja.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Nakon odslušanog i savladanog predmeta, student razume suštinu složenijih konkretnih ili apstraktnih tekstova i izlaganja. Snalazi se u većini očekivanih situacija tokom putovanja na govorno područje francuskog jezika i spontano učestvuje u razgovorima na teme iz svakodnevnog života i od ličnog interesa. Ume sastaviti jednostavan koherentan tekst na teme koje ga se blisko dotiču te jednostavna pisma. Ume sažeto u pismenoj ili usmenoj formi obrazložiti osnovne društvene, političke i istorijske pojave, svoje stavove i planove, kao i opisati doživljaje, događaje, snove, nade i ambicije.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Gramatički i leksički sadržaji u skladu s nivoom B1.2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike.
    Sadržaj praktične nastave Razvoj svih jezičkih veština (razumevanje pisanog teksta, razumevanje na sluh, pisana i govorna proizvodnja) u meri koja odgovara nivou B1.2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike. Uvežbavanje leksike i gramatike u skladu s nivoom B1.2. Kontinuirana provera pređenog gradiva kroz obavljanje individualnih zadataka i zadataka u paru odnosno grupi, sprovođenje individualnih i grupnih projekata i rešavanje testova.
    Literatura
    1. Dollez, C., Pons, S. Alter Ego + 3. Méthode de français. Paris: Hachette, 2013.
    2. Pons, S., Trévisiol, P., Veillon Leroux, A. Alter Ego + 3. Cahier d'activités. Paris: Hachette, 2013.
    3. Drašković, V. Gramatika francuskog jezika za osnovnu školu. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 2008.
    4. Točanac, D., Dinić, T, Vidić, J. Francusko-srpski rečnik. Beograd: Zavod za udžbenike, 2017.
    5. Stosic, D., Miletic, A., Marjanović S., Stanojević, V. ParCoLab (beta), a Parallel Corpus of French, Serbian and English. Toulouse: Université Toulouse Jean Jaurès, 2015. Dostupno na: http://parcolab.univ-tlse2.fr.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 7
    Metode izvođenja nastave Predavanja i vežbe s osloncem na komunikativnom pristupu. Konsultacije.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 55
    Praktična nastava Usmeni ispit 15
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari