Navigacija

Opis predmeta

2114332 - Savremeni francuski jezik P-2

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni francuski jezik P-2
Akronim 2114332
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture, Srpski jezik i književnost - filologija i lingvistika, Srpski jezik i književnost - filologija i nastava
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Uslov za polaganje: položen ispit iz predmeta Savremeni francuski jezik P-1 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta 1. Utvrđivanje osnovnih znanja iz gramatike francuskog jezika, sticanje novih i njihovo uvežbavanje kroz gramatičke vežbe. 2. Razvijanje komunikativne kompetencije (nivoa A2), to jest sposobnosti studenta da u ličnom, javnom, obrazovnom i profesionalnom domenu izrvršava odgovarajuće zadatke u okviru svih jezičkih aktivnosti (razumevanje govora, usmeno izražavanje, razumevanje pisanog teksta, pismeno izražavanje, usmena i pismena medijacija). 3. Razvijanje interkulturne i kontrastivne kompetencije.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Razvijanje komunikativne kompetencije do nivoa A2.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Gramatičke vežbe. 1. Le futur simple; Le conditionnel présent, les phrases conditionnelles Ier et IIème type; Le plus-que-parfait; Le conditionnel passé/ les phrases conditionnelles IIIème type; L'interrogation indirecte; La concordance des temps; La voix passive; Le subjonctif; Les propositions relatives introduites par qui, que et où; Le relatif dont; Les pronoms COD et COI; Les pronoms "en" et "y"; Le participe présent et le gérondif; La cause; La conséquence. 2. Vežbe razumevanja i izražavanja: opis (osobe, predmeta, mesta življenja, događaja i slično); izražavanje čuđenja, sumnje, uverenosti, radosti, razočaranja, zabrinutosti, nezadovoljstva, itd; davanje mišljenja i saveta.
    Sadržaj praktične nastave Praktična nastava zasnovana na komunikativnom pristupu koja podrazumeva stalnu interakciju sa studentima i ostvarivanje zadataka sa jasno utvrđenim ciljevim; vežbe se realizuju kroz različite oblike individualnog rada, rada u parovima i manjim grupama.
    Literatura
    1. Papić,M.- Gramatika francuskog jezika. Strukturalna morfosintaksa. Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 1984
    2. Nouveau bescherelle. L'art de conjuguer. - Hatier. Paris 2006
    3. Barthe, M. Chovelon, B. - Le français par les textes 1. PUG, 2003
    4. Barthe, M. Chovelon, B. Philogne, A.-M. - Le français par les textes 2. PUG, 2003
    5. Auge,H.-Nickel! 1, Paris, Clé International; 2015.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 3
    Metode izvođenja nastave 1. Uvežbavanje gramatičkih pravila kroz vežbanja pripremljena uz pomoć metoda za učenje francuskog jezika. 2. Nastava zasnovana na komunikativnom i na akcionom pristupu koja podrazumeva stalnu interakciju sa studentima i ostvarivanje zadataka sa jasno utvrđenim ciljevim; vežbe se realizuju kroz različite oblike individualnog rada, rada u parovima i manjim grupama.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 60
    Praktična nastava Usmeni ispit 10
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari