Navigacija

Opis predmeta

2125041 - Albanska književnost 1

Specifikacija predmeta
Naziv Albanska književnost 1
Akronim 2125041
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa začecima albanske književnosti. Hronološko upoznavanje sa vrednostima i razmatranje razvoja književnog procesa, s posebnim naglaskom na najistaknutije i najreprezentativnije autore.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Po završetku predmeta student dobro poznaje obrađenu oblast i primenjuje stečena znanja.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave 1. Albanci i njihov jezik. 2. Rođenje pisane književnosti u Albaniji. 3. Humanističke tradicije evropskog preporoda. 4. Počeci pisanja na albanskom jeziku. 5. Počeci književnosti u Albaniji, 16. i 17. vek. 6. Đon Buzuku (Gjon Buzuku) i prva knjiga na albanskom jeziku (1555). 7. Lek Matrenga (Lek Matrënga) i Hrišćanska doktrina (1592). 8. Čitanje i analiza tekstova Buzukua i Matrenge. 9. Dela Pjetra Budija (Pjetër Budi) (1618-1621). 10. Frang Bardi (Frang Bardhi) i njegov latinsko-albanski rečnik (1635). 11. Pjeter Bogdani (Pjetër Bogdani) i Cuneus Prophetarum (1685). 12. Čitanje i analiza tekstova Budija i Bogdanija. 13. Druga dela 17. veka. 14. Druga dela 17. veka (nastavak). 15. Zaključci.
      Sadržaj praktične nastave Analiza tekstova.
      Literatura
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna nastava kroz individualni i grupni rad, prezentacije i diskusije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit 30
      Projekti 10
      Kolokvijumi
      Seminari