Naziv |
Italijanski kao strani jezik |
Akronim |
21M13007 |
Studijski program |
Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Italijanski jezik, književnost i kultura, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika |
Tip studija |
master akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
6.0 |
Status predmeta |
obavezan |
Uslovljenost drugim predmetima |
|
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Cilj predmeta jeste sticanje napreednih znanja o procesu učenja italijanskog jezika kao stranog, kao i osposobljavanje studenata za njihovu praktičnu primenu u nastavi. Kroz interdisciplinaran, teorijski i praktičan pristup studentu se predočavaju kako opšti pojmovi iz predmetne oblasti, s posebnim osvrtom na strategije i didaktičke tehnike, tako i odabrani specifični aspekti procesa učenja i nastave italijanskog jezika. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Student stiče napredna znanja o opštim i specifičnim karakteristikama procesa učenja i nastave italijanskog kao stranog jezika i osposobljava za njihovu primenu u realnoj jezičkoj upotrebi, podučavanju i proučavanju jezika. |
Sadržaj teorijske nastave |
Osnovni i napredni pojmovni, glotodidaktički aparat. Komponente komunikativne kompetencije. Razvoj receptivnih, produktivnih i drugih jezičkih veština. Analiza potreba, eksternih i internih faktora u učenju (input, output i dr.). Nivoi jezičke kompetencije i inovacije u primeni Zajedničkog evropskog okvira. Operativni glotodidaktički modeli (nastavna jedinica, silabus, program i dr.). Izbor didaktičkih materijala. Repertoar didaktičkih tehnika. Primena tehnologija u nastavi. Analiza grešaka srbofonih učenika (fonetski, ortografski, leksički, morfološki, sintaksički, pragmatički nivo). Evaluacija i testiranje. Čas italijanskog kao stranog jezika. |
Sadržaj praktične nastave |
Interaktivna nastava, diskusija, samostalan rad izvan učionice itd. Istraživački rad uz primenu stečenih teorijskih znanja. |