Naziv |
Menadžment biblioteka i informacionih centara |
Akronim |
21M27010 |
Studijski program |
Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika |
Tip studija |
master akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
6.0 |
Status predmeta |
izborni |
Uslovljenost drugim predmetima |
/ |
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Upoznavanje sa metodama i sistemima upravljanja u savremenim organizacijama koje se bave informacionim uslugama; razvijanje sposobnosti da se identifikuju šanse, slabosti, prilike i pretnje – unutrašnje i spoljašnje – koje utiču na razvoj informacionih usluga u dinamičnom okruženju; identifikovanje tehnika, veština i znanja iz oblasti menadžmenta kako bi se zadovoljile potrebe korisnika; razvijanje svesti o viziji budućnosti informacionih usluga; razvijanje svesti o misiji organizacija koje pružaju ove usluge - one su fokusirane na budućnost, zasnovane na znanju, teže misiji stvaranja, organizovanja, analize, očuvanja i obezbeđivanja pristupa informacijama u bilo kom formatu kako bi tragaoci mogli da zadovolje svoje potrebe za znanjem; sticanje znanja o strategijama i metodologiji kojima se postiže vidljivost i odgovarajuće pozicioniranje biblioteka i informacionih centara u javnosti, ste to na osnovu pretpostavke da se ciljevi organizacije lakše ostvaruju u uslovima harmoničnih odnosa sa okruženjem. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Student ima teorijska i praktična znanja o procesima planiranja, organizovanja, vođenja i kontrole uopšte, ali i o specifičnostima koje zahtevaju biblioteke i informacioni centri u tom pogledu. Ima dobru osnovu za kompetentno angažovanje u oblasti upravljanja bibliotekama i srodnim informacionim centrima. Upućen je da strategijski razmišljanja u uslovima stalnih promena, imajući u vidu snage, slabosti, šanse i pretnje u unutrašnjem i spoljašnjem okruženju. Svestan je potrebe da svaki radni zadatak mora biti u skladu sa misijom, vizijom i ciljevima organizacije. Usmerava svoj fokus ka kvalitetu proizvoda (usluga, programa i projekata) sa ciljem zadovoljenja potreba korisnika. Služi se osnovnim metodama odnosa s javnošću, razume suštinu komunikacionih procesa vezanih za biblioteke i informacione centre. Razume kako se grade imidž i brend jedne organizacije. Stiče sposobnost osmišljavanja plana komunikacije. Razume značaj formiranja grupa za podršku, lobiranja; razume osnovne principe finansiranja i budžetiranja. |