Navigacija

Opis predmeta

21M28004 - Primena savremenih tehnologija u nastavi stranih jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Primena savremenih tehnologija u nastavi stranih jezika
Akronim 21M28004
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Nema uslova. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Studenti nadograđuju stečena znanja o kompjuterski podržanom učenju stranih jezika. Upoznaju se sa različitim tendencijama u kreiranju onlajn kurseva stranih jezika, kao i različitim softverskim rešenjima u ovoj oblasti.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti su stekli potrebna znanja o mogućnostima koje pruža upotreba savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija u nastavi stranih jezika. Poseduju znanja koja će im pomoći da samostalno kreiraju ili adaptiraju didaktički materijal u računarski podržane jezičke kurseve, prepoznajući prednosti i nedostatke IKT.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Strani jezici i a) učenje podržano internetom (Web-based learning), b) mešovito učenje (blended leaning) i v) hibridna nastava (hybrid learning). Strani jezici i razvoj i usavršavanje alata za upravljanje procesima učenja (Learning Management System ili CMS – Course Management System). Razvoj otvorenih sistema za upravljanje procesom učenja (Open Source Learning Management System) i kreiranje veb orijentisanih kurseva stranih jezika na internetu. Teorijske osnove za primenu savremenih tehnologija u nastavi stranih jezika. Primena sofisticiranih platformi za učenje stranih jezika na daljinu. Analiza postojećih softverskih rešenja i mogućnosti za samostalno kreiranje kurseva stranih jezika u onlajn sredini.
    Sadržaj praktične nastave Uvežbavanje kreiranja različitih zadataka primenom veb alata. Praktična primena stečenih znanja.
    Literatura
    1. (2013). Smernice za unapređivanje uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju. Nacionalni prosvetni savet Republike Srbije.
    2. Blake, R. (2009). The use of technology for second language distance learning. Modern Language Journal, 93, 822–835.
    3. Šćepanović, D. (2010). Elektronsko učenje i obrazovanje na daljinu – odabrane teme. Beograd: s.e.
    4. Meskill, C., Anthony, N. (2015). Teaching Languages Online. Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters.
    5. Durbaba, O. (2011). Teorija i praksa učenja i nastave stranih jezika. Beograd: Zavod za udžbenike
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Interaktivna predavanja i diskusija.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 70
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 30