Navigacija

Opis predmeta

1415046 - Španska književnost 6

Specifikacija predmeta
Naziv Španska književnost 6
Akronim 1415046
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Odslušan predmet Španska književnost 5. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Student stiče relevantna saznanja o najznačajnijim proznim piscima i pesnicima španskog baroka, kao i o njihovim delima. Osposobljava se da prepozna njihova obeležja i proceni njihovu visoku umetničku vrednost, kako u kontekstu španske književnosti, tako i svetske literarne baštine.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Sticanje neophodnih znanja o proznom i poetskom stvaralaštvu Španije u baroku. Osposobljavanje za razumevanje geneze, razvoja i obeležja romana, najznačajnije prozne vrste tog doba, i upoznavanje sa opusom španskih klasika - Servantesa, Lopea, Keveda, Grasijana i drugih. Sticanje saznanja i usvajanje informacija o poetskim tokovima, temama, motivima i metričkim formama u pesništvu najznačajnijih poeta epohe - Gongore, Keveda i Lopea de Vege.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Španska proza u baroku. Evolucija postojećih i nastajanje novih proznih vrsta. Roman (viteški, pastoralni, pikarski, vizantijski, alegorijski, kostumbristički). Miguel de Cervantes, Don Quijote. Mateo Alemán, Guzmán de Alfarache. F. de Quevedo, Historia de la vida del buscón, Baltasar Gracián, El Criticón. Ostale prozne vrste. Barokna poezija. Luis de Góngora, inovacije u leksici, sintaksi i upotrebi stilskih figura. Francisco de Quevedo i satirično-burleskna poezija. Lope, Servantes kao pesnici.
    Sadržaj praktične nastave Vežbanja, čitanje dela, tumačenje i analiza tekstova, pisani radovi, ekspozei i rasprave. Samostalan rad, učenje uz pomoć kompjutera. Korišćenje elektronskih resursa preporučenih preko platforme MOODLE.
    Literatura
    1. Pedraza, Felipe B., Rodríguez, Milagros: Manual de literatura española, vol. 4, Tafalla: Cénlit, 1980 (odlomci)
    2. Pavlović-Samurović, Ljiljana, Don Kihot Migela de Servantesa. Beograd: ZUNS, 1981.
    3. Ljujić, Marina, "Predgovor".U: Kevedo, F. de, Snovi. Beograd: Draganić, 2006, 7-16.
    4. Karanović, Vladimir, „Realizam u pikarskim romanima Guzmán de Alfarache Matea Alemana i Historia de la vida del Buscón Fransiska de Keveda“. U: Nasleđe, VIII. 18, 2011, 41-60.
    5. Prelević, Branislav, "Samoće kneza španskih pesnika". U: Gongora, Luis de, Samoće. Beograd: Partenon, 2011, 5-22.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 1
    Metode izvođenja nastave Predavanja, čitanje dela, tumačenje i analiza tekstova, pisani radovi, ekspozei i rasprave. Samostalan rad, učenje uz pomoć kompjutera. Korišćenje elektronskih resursa i rad preko platforme MOODLE.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 60
    Praktična nastava Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 40