1415046 - Španska književnost 6
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Španska književnost 6 | |||
Akronim | 1415046 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan predmet Španska književnost 5. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Student stiče relevantna saznanja o najznačajnijim proznim piscima i pesnicima španskog baroka, kao i o njihovim delima. Osposobljava se da prepozna njihova obeležja i proceni njihovu visoku umetničku vrednost, kako u kontekstu španske književnosti, tako i svetske literarne baštine. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje neophodnih znanja o proznom i poetskom stvaralaštvu Španije u baroku. Osposobljavanje za razumevanje geneze, razvoja i obeležja romana, najznačajnije prozne vrste tog doba, i upoznavanje sa opusom španskih klasika - Servantesa, Lopea, Keveda, Grasijana i drugih. Sticanje saznanja i usvajanje informacija o poetskim tokovima, temama, motivima i metričkim formama u pesništvu najznačajnijih poeta epohe - Gongore, Keveda i Lopea de Vege. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Španska proza u baroku. Evolucija postojećih i nastajanje novih proznih vrsta. Roman (viteški, pastoralni, pikarski, vizantijski, alegorijski, kostumbristički). Miguel de Cervantes, Don Quijote. Mateo Alemán, Guzmán de Alfarache. F. de Quevedo, Historia de la vida del buscón, Baltasar Gracián, El Criticón. Ostale prozne vrste. Barokna poezija. Luis de Góngora, inovacije u leksici, sintaksi i upotrebi stilskih figura. Francisco de Quevedo i satirično-burleskna poezija. Lope, Servantes kao pesnici. | |||
Sadržaj praktične nastave | Vežbanja, čitanje dela, tumačenje i analiza tekstova, pisani radovi, ekspozei i rasprave. Samostalan rad, učenje uz pomoć kompjutera. Korišćenje elektronskih resursa preporučenih preko platforme MOODLE. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, čitanje dela, tumačenje i analiza tekstova, pisani radovi, ekspozei i rasprave. Samostalan rad, učenje uz pomoć kompjutera. Korišćenje elektronskih resursa i rad preko platforme MOODLE. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 40 |