Navigacija

Opis predmeta

2115051 - Uvod u akademsko pisanje za hispaniste 1

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u akademsko pisanje za hispaniste 1
Akronim 2115051
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje s osnovnim principima akademske pismenosti. Razvoj kompetencija za samostalno čitanje i tumačenje (akademskih) tekstova. Unapređivanje kritičkog pristupa u akademskom radu.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student čita i piše različite vrste (akademskih) tekstova. Prepoznaje glavnu ideju, temu i sekundarne ideje teksta, identifikuje ključne reči. Uspešno prepoznaje elemente kojima se postiže koherencija i kohezija teksta i primenjuje ih u pisanju vlastitih kraćih akademskih tekstova. Razmatra osnovne principe etičnosti u pisanju akademskih radova i razvija kritičko mišljenje.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Različiti oblici čitanja teksta; globalno, selektivno i detaljno čitanje. Intencionalnost, koherencija i kohezija teksta. Ključne reči, rezime i (kritički) komentar.
      Sadržaj praktične nastave Primena teorijskih postulata u praktičnom radu.
      Literatura
      1. Filipović, J., A. Kuzmanović, M. Andrijević. 2002. Priručnik iz akademskog pisanja: Uputstva i sugestije za izradu seminarskih/ naučnih/ stručnih radova. Katedra za iberijske studije, Filološki fakultet, Univerzitet u Beogradu.
      2. MLA handbook for writers of research papers. 2009. New York: Modern Laguage Association of America.
      3. Muñoz-Basols, J., Y. Pérez Sinusía, M. David. 2012. Developing writing skills in Spanish. London/New York: Routledge.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Interaktivno-komunikativni, rad na projektu.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 20
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit 40
      Projekti
      Kolokvijumi 20
      Seminari