Navigacija

Opis predmeta

21D15001 - Interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u nauci o jeziku

Specifikacija predmeta
Naziv Interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u nauci o jeziku
Akronim 21D15001
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je da studentima ponudi opšte koncepte interdisciplinarnosti i transdisciplinarnosti u istraživanju jezika i njegove moguće primene u stvaranju znanja izvan i iznad disciplina u konstruktivnom dijalogu sa svim zainteresovanim stranama, unutar i van akademske zajednice.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Sposobnost kritičkog interdisciplinarnog i transdisciplinarnog promišljanja tema iz oblasti jezika i društva u kontekstu konstrukcije znanja koje izlazi iz okvira akademskih zajednica.)Teorijska znanja i metodološke kompetencije koji studentima omogućavaju samostalan rad na istraživanju različitih aspekata odnosa jezika i društva iz društveno angažovane perspektive.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Saradnja, konstruktivizam i konektivizam, zajedno sa razumevanjem sveta i akademske zajednice kao složenih, prilagodljivih sistema, predstavljaju srž interdisciplinarnog i transciplinarnog naučnog istraživanja. Kurikulum kursa uključuje definicije i opis ovih glavnih koncepata umreženih sa različitim perspektivama u studijama jezika, zajedno sa pregledom metodoloških procedura (uglavnom kvalitativnih) koji se mogu primeniti u istinski interdisciplinarnom i transdisciplinarnom istraživanju. Teorijski koncepti se po uvođenju i prezentaciji proveravaju u zajedničkom radu na osnovu tema od interesa za pojedine studente u predmetu, kao iu istraživačkim radovima koji odgovaraju akademskim potrebama svakog pojedinačnog studenta.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1.  Filipović, Jelena. 2015. Transdisciplinary approach to language study. The complexity theory perspective. London: Palgrave Macmillan
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 40 Pismeni ispit 50
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari