Navigacija

Opis predmeta

21M13004 - Diskurs učionice

Specifikacija predmeta
Naziv Diskurs učionice
Akronim 21M13004
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta jeste sticanje osnovnih znanja o diskursu učionice maternjeg, drugog ili stranog jezika, kao i osposobljavanje studenata za njihovu praktičnu primenu u nastavi. Kroz interdisciplinaran, teorijski i praktičan pristup studentu se predočavaju kako opšti pojmovi iz predmetne oblasti, uz poseban osvrt na produbljivanje znanja o strategijama i didaktičkim tehnikama u cilju planiranja didaktičke prakse, tako i odabrani specifični aspekti procesa usvajanja ili učenja i nastave jezika.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student stiče osnovna znanja o diskursu učionice, o opštim i specifičnim karakteristikama procesa učenja i nastave jezika i osposobljava se za njihovu primenu u realnoj jezičkoj upotrebi, podučavanju i proučavanju jezika.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave 1. Osnovni pojmovni aparat iz oblasti glotodidaktike, teorije usvajanja drugog jezika, analize konverzacije i diskursa. Input, output i interakcija u učionici drugog/stranog jezika. 2. Kontekst i dinamika učionice. Didaktička komunikacija prema Hajmzovom modelu SPEAKING. Akteri nastavnog procesa (didaktička trijada). Interni i eksterni faktori u produkciji i recepciji usmene i pisane reči. (A)simetrične uloge učesnika interakcija (teacher’s talk, teacher’s talking time, student’s talking time). 3. Didaktičke interakcije kroz istoriju glotodidaktičkih metoda. Komunikativna nastava jezika. Hipoteze o učenju i usvajanju jezika. Ključne komponente komunikativne kompetencije (pragmatičko-diskursna, interakciona). Razvoj produktivnih, receptivnih i dr. veština. Dijaloška i monološka produkcija i veština interakcije iz perspektive nastavnika i iz perspektive učenika. Nivoi kompetencije i skale sa deskriptorima u ZEO. 4. Didaktika (raz)govornog jezika. Operativni modeli (nastavna jedinica, silabus i dr.). Selekcija ciljanih nastavnih materijala i tehnika. Forme rada (individualni, partnerski, grupni). Primena tehnologija u nastavi. Didaktičke intervencije, analiza i ispravka grešaka (auto- i heterokorekcija, korektivni fidbek). 5. Govorni i pisani korpusi drugog/stranog jezika. Analiza grešaka srbofonih učenika (fonetski, ortografski, leksički, … nivo). Organizacija časa i aktivnosti usmerenih na razvoj veština. Evaluacija i testiranje veština. Usmena i pisana recepcija i produkcija.
      Sadržaj praktične nastave Interaktivna nastava, diskusija, samostalan rad izvan učionice itd. Istraživački rad uz primenu stečenih teorijskih znanja.
      Literatura
      1. Cazden, C. (2001). Classroom discourse. The Language of Teaching and Learning. Portsmouth: Heinemann.
      2. Walsh, S. (2006). Investigating Classroom Discourse. New York: Routledge.
      3. Brown, G. & Yule, G. (1989). Teaching the Spoken Language. An approach based on the analysis of conversational English. Cambridge: Cambridge University Press.
      4. Nuzzo, E. & Grassi, R. (2016). Input, output e interazione nell'insegnamento delle lingue.Torino: Loescher.
      5. Skripta za predmet. (Ceković-Rakonjac, N. (2012). Ortografska transkripcija govornog korpusa ESNAKIT. U A. Vraneš, Lj. Marković & G. Aleksander (prir.), Digitalizacija kulturne i naučne baštine, univerzitetski repozitorijumi i učenje na daljinu, knj. 3 (str. 163-182). Beograd: Filološki fakultet.)
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, vežbe, diskusije, samostalan rad, rad u grupi.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30